Berea e plăcere!

Berea e plăcere!

Ce poate fi mai plăcut decât să bei un pahar cu bere la un grătar, cu prietenii, la final de săptămână sau seara după terminarea serviciului? În plus, berea hidratează şi are multe alte beneficii.

Berea a început să fie asimilată tot mai mult în stilul de viaţă al românilor. Atunci când iau masa sau când petrec momente plăcute alături de familie şi de prieteni, berea aproape că este nelipsită din meniu. De altfel, se spune că ar fi a treia cea mai cunoscută băutură din întreaga lume, după apă şi ceai.

Conţine în proporţie de 93 % la sută apă, ceea ce asigură hidratarea şi efectul răcoritor, îmbinându-se armonios cu gustul amărui dat de hamei, o importantă sursă de antioxidanţi. Reţeta de fabricare mai implică însă şi alte două ingrediente la fel de importante: drojdia de bere şi cerealele. Drojdia de bere este o importantă sursă de proteine, de aminoacizi esenţiali, conţine toate vitaminele din complexul B, vitaminele D, H, E, enzime, săruri minerale cu o cantitate însemnată de potasiu, fier, dar şi calciu, magneziu, fosfor şi lipide. Conform unor recente cercetări, drojdia de bere are în alcătuire 16 aminoacizi, 14 minerale şi 17 vitamine. Iar în ce priveşte cerealele, deşi cel mai des folosit este orzul, uneori, pentru ca aroma să fie mai deosebită, pot fi incluse şi grâu, orez, porumb sau ovăz. Oricum, indiferent de tipul de cereale folosit, acestea reprezintă o importantă sursă de proteine, de lipide şi de vitamine, în special cele de tip B şi de substanţe minerale.

Radler: combinaţia de bere cu suc

Cea mai nouă variantă disponibilă pe piaţa românească este combinaţia de bere slab alcoolizată cu suc de lămâie, cunoscută sub denumirea de radler. Supranumită berea bicicliştilor, conform tradiţiei germane de unde şi provine, radlerul ar trebui să conţină 37% bere şi 63% limonadă. Totuşi, în comerţ pot fi găsite şi formule cu gust de merişoare sau de grepfrut, astfel încât să poată fi pe placul cât mai multora.

Silueta e protejată, la fel şi colesterolul

Deşi poate îţi vine greu să crezi, berea nu e atât de ameninţătoare pentru siluetă şi ţine în frâu nivelul optim al colesterolului. Conţinut caloric al berii este unul redus, mai exact de 43 kcal la o cantitate de 100 ml în cazul variantei cu alcool şi de 17 kcal la 100 ml dacă ne referim la berea fără alcool. Aşadar, o sticlă de bere nu va îngrăşa pe nimeni, atâta timp cât nu este mărită doza. Ca în orice altă privinţă, moderaţia este esenţială, iar, conform mai multor studii, un pahar de bere pe zi poate creşte semnificativ nivelul de colesterol bun (HDL).

Poate fi considerată aliment

Dr. Serban Damian

Dr. Șerban Damian

'În cantități moderate, adică până la 250 ml pe zi pentru femei şi 500 ml pe zi pentru bărbați, berea poate fi considerată un aliment – desigur, unul opțional în alimentația noastră. De-a lungul istoriei, berea a făcut parte din alimentația omului, fiind o sursă de carbohidrați, minerale și vitamine, și bineînțeles, o sursă de hidratare. Deși a rămas în continuare unul dintre cele mai consumate lichide chiar și în zilele noastre, este adesea asociată cu creșterea în greutatea, celebra burtă de bere' fiind de mult timp o sintagmă nu tocmai flatantă pentru bărbații care nu au grijă de greutatea lor corporală. Totuși nu există o legătură demonstrată între consumul de bere și creșterea volumului abdomenului sau a acumulării de grăsime intraabdominală. E clar că o cantitate mare de bere aduce și o mulțime de calorii (1 litru de bere aduce în jur de 400-500 kcal, ceea ce înseamnă foarte mult), însă acumularea de grăsime în zona abdomenului nu are neapărat legătură cu berea, ci mai curand cu excesul de energie, indiferent de sursa din care provine. Trebuie ținut cont că atunci când se urmărește scăderea în greutate, renunțarea la băuturile alcoolice, indiferent de tipul lor, este una dintre primele măsuri.' Dr. Șerban Damian, Nutriționist sportiv acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

Credit foto: Flickr.com