Sfecla roșie ar trebui să fie nelispită din dietă, deoarece are efecte pozitive asupra longevității, ajută la slăbit și previne apariția bolilor cronice. Profilul nutrițional al acestei rădăcini presupune existența unei surse excelente de fibre, de vitamina C, magneziu și de folat. Sfecla roșie detoxifiază și ajută la pierderea în greutate, deoarece nu conține grăsimi și e o sursă bogată de fibre – jumătate solubile, jumătate insolubile – ceea ce ajută la arderea grăsimilor, menținerea unei bune funcționări a intestinelor și la scăderea colesterolului. Conținutul bogat de magneziu sprijină performanțele musculare, ceea ce se traduce, în final, tot prin slăbire. Studiile au arătat că nivelul ridicat de magneziu duce la creșterea nivelului de testosteron –hormonul care ajută la eliminarea grăsimilor din organism și la dezvoltarea musculară. Musculatura dezvoltată susține arderea caloriilor, iar fitonutrientul betalaină conținut de sfecla roșie reduce inflamațiile și asigură antioxidanții necesari pentru detoxifiere, aspect ce contribuie la slăbit. 

Sucul de sfeclă roșie și-a dovedit eficacitatea în prelungirea rezistenței la efort, iar consumul de suc de sfeclă înainte de sesiunea de efort fizic intens crește performanța cu 16%, au arătat studiile.

Sfecla roșie îmbunătățește digestia prin excitarea nervilor din intestine și prin îmbunătățirea peformanței organismului de a digera alimentele. O mână de sfeclă roșie conține 3,4 grame de fibre, cantitatea ideală pentru reglarea digestiei și a tranzitului intestinal.

Cea mai bună modalitate de a asimila toate beneficiile sfeclei roșii e ca aceasta să fie cnsumată crudă, în salate, sau sub formă de suc. Pentru a-i oferi o savoare mai pronunțată, sucul de sfeclă rosie poate fi combinat cu morcovi, țelină apio, mere, lamâi sau rodii. 

Opinia specialistului

Andreea Zegheanu, nutriționist, www.zeandreea.com

andreea zegheanu nutriționist

Beneficiile sfeclei roșii se extind dincolo de sfera estetică

Sfecla roșie are un conținut mare de fibre și este adevărat, acest lucru ne poate ajuta să limităm aportul caloric și desigur, să ne menținem silueta, însă beneficiile sale se extind dincolo de sfera „estetică”.

Sfecla este intens studiată pentru rolul său de aliment funcțional și promotor al sănătății, în principal datorită conținutul mare de nitrați anorganici. Consumul frecvent de sfeclă roșie s-a dovedit a fi o strategie bună de prevenire și tratare a disfuncțiilor endoteliale, al hipertensiunii și chiar al diabetului zaharat tip 2. În plus, datorită pigmentului său roșu, sfecla roșie ne ajută să luptăm împotriva radicalilor liberi, împotriva inflamației și chiar împotriva cancerului.

Foto: Unsplash