Beneficiile pentru sănătate ale consumului de prune

beneficiile pentru sănătate ale consumului de prune

Se găsesc vara din belșug și nu sunt bune doar de țuică. Află care sunt beneficiile pentru sănătate ale consumului de prune.

Beneficiile pentru sănătate ale consumului de prune erau cunoscute încă din Antichitate. Pliniu cel Bătrân laudă proprietăţile laxativc ale prunelor. Fructele uscate erau recomandate de diferiţi autori din Grecia antică. Mai târziu, aceste fructe se bucurau de mare faimă în prescripţiile Şcolii din Salerno (sec. XI-XII). Englezii le recomandau ca medicament în secolul al XVIII-lea', spune dr. farmacist Ovidiu Bojor.

La noi se cultivă peste 10 varietăţi de Prun. Aproape că nu există casă în mediul rural care să nu aibă un prun sau doi, majoritatea lor, însă, cultivându-se în livezi. Pe lângă fructele gustoase pe care le dă, prunul este şi un bun fixator al solurilor în pantă, al tercnurilor alunecoase, împiedicând spălarea coastelor şi fenomenul de eroziune.

Beneficiile pentru sănătate ale consumului de prune. Ce conțin

Farmacistul ne spune ce conțin prunele proaspete, coapte:

  • cca 80% apă,
  • 14-15% hidraţi de carbon,
  • 0,6% protide, săruri minerale (Na, K, Ca, P, Fe, Mg, Mn), dintre care predomină potasiul (210 mg%), acizi organici, mucilagii, vitamiuelc A, Bl, B2 etc.
  • Valoarea nutritivă energetică a prunelor în stare proaspătă este de 58-62 kcal la 100 g pulpă, iar în stare uscată de 249 kcal.

Beneficiile pentru sănătate ale consumului de prune. Recomandări terapeutice

Prunele au proprietăţi diuretice. Au efecte stimulentc ale sistemului nervos, laxative, decongestive hepatice şi dezintoxicante. Se recomandă în special în constipaţiile cronice. În acest caz, sunt utile atât proaspete cât şi uscate, înmuiate în apă. Sunt un bun laxativ şi pentru cei care suferă de hemoroizi, dar nu şi de colită. Ameliorează stările inflamatorii ale ficatului. În medicina populară, se recomandă şi în inflamaţiile splinei.

Prepară o delicioasă plăcintă englezească cu gem de prune

Beneficiile pentru sănătate ale consumului de prune. Cum le utilizezi

Dr. farmacist Ovidiu Bojor recomandă 'să consumi prune, ca atare, în special dimineaţa sau la începutul mesei (8-20 bucăţi sunt suficiente pentru efectul laxativ). Se mai poate face decoct din prune uscate. În cazul inflamaţiilor splinei se recomandă să se bea dimineaţa lichidul, iar fructele din decoct să se consume seara.

Infuzia obţinută dintr-o prună şi o smochină la 100 ml apă, se administrează zilnic copiilor uşor irascibili. Asocierea cu smochinele este benefică şi în cazul constipaţiilor, deoarece smochinele sunt emoliente şi se evită iritarea tractului intestinal. Se poate face o infuzie cu prune şi smochine, lâsându-se apoi la macerat 10-12 ore.

Pentru combaterea constipaţiei se recomandă maceratul obţinut la rece din cca 200 g prune uscate (nu afumate), ţinute în apă 3-4 ore. Se bea seara. Se mai poate bea suc de prune proaspăt stors, câte un pahar înaine de mese'.

Citește și: Beneficiile pentru sănătate ale consumului de caise

Sursa foto: 123rf.com

Îți recomandăm să încerci cea mai bună rețetă de galuste cu prune