Beneficiile magneziului pentru o greutate normală

magneziu alimentatie

Magneziul e un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului – ajută la producerea de energie, sintetizează enzimele și inițiază sute de alte reacții chimice care țin corpul în viață.

În organismul uman, magneziul joacă un rol esențial în contracția și funcționarea mușchilor, în reglarea nivelului de zahăr din sânge, în mecanismul de filtrare al rinichilor și în funcționarea neurostransmițătorilor care influențează nervii. Magneziul ajută la absorbția calciului, deci contribuie la menținerea sănătății oaselor și a dinților.

 

Magneziul joacă un rol important și în procesul de menținere a unei greutăți normale. Iată cum:

 

  • Are un impact pozitiv asupra metabolizării glucozei

Mai ales în privința celor care au o greutate peste cea normală sau a celor care suferă de diabet de tip II. Aceștia, în special, se pot bucura de efectele magneziului asupra reglării nivelului de zahăr din organism. Statisticile au arătat că persoanele care au luat magneziu au avut o modificare a hormonilor care țin de slăbire, s-au bucurat de o retenție redusă a apei din organism și de o mai mică senzație de balonare. De reținut că, alături de magneziu, cei testați au mâncat controlat și au făcut exerciții fizice.

 

  • Magneziul ajută la reducerea stresului și la îmbunătațirea somnului

Stresul și lipsa de somn duc la formarea cortizolului, un hormon al stresului care încurajează organismul să depoziteze grăsime. Aportul de magneziu ajută la reducerea acestui nivel de cortizol.

 

  • Magneziul impulsionează energia celulară, esențială pentru exercițiile fizice

Dacă rutina de slăbit include și exerciții fizice de mare intensitate, atunci va fi nevoie de electroliți care să sprijine și să refacă celulele. Magneziul e unul dintre cei cinci electroliți esențiali de care corpul are nevoie (alături de calciu, sodiu, cloruri, potasiu și fosfat). Magneziul ajută la conversia în energie a mâncării și coordonează „respirația celulară. Acest lucru oferă rezistență la sport, ceea ce duce, în final, la slăbit.

 

  • Magneziul ajuta la contracția mușchilor

Celor interesați să slăbeasca li se recomandă exercițiile cardio și cu greutăți pentru a construi mușchi, iar magneziul e necesar în contracția și în relaxarea mușchilor în timpul exercițiilor. Fără acest element, supracontractarea mușchilor, fără relaxare, poate duce la spasme, dureri, crampe. În plus, magneziul ajută la recuperare și la diminuarea febrei musculare.

 

  • Magneziul îmbunătățește starea emoțională

Dedicarea unui program de slăbit care include dietă și sport necesita motivare și determinare. Magenziul e un catalizator pentru o stare bună de spirit și reduce riscul apariției apatiei sau a depresiei.

 

Alimente bogate în magneziu: ciocolată neagră, avocado, nuci, linte, fasole, năut, mazăre, soia, tofu, semințe de in, chia, de dovleac, cereale integrale, pește gras, banane, spanac etc.

 

Opinia specialistului

Diana Porumb, nutriționist, dietetician, www.dianaporumb.com

Magneziul, esențial în prevenirea diabetului de tip II

Una dintre cauzele obezității și a instalării diabetului se datorează unei mutații genetice a genei TRPM6, care controlează absorbția intestinală amagneziului și reabsorbția acestuia în rinichi. S-a dovedit că femeile purtătoare a genotipului T/C au un risc crescut pentru a dezvolta diabet de tip II, dacă aportul zilnic de magneziu este sub 250 miligrame. Dacă aveți un istoric familial în care sunt prezente aceste afecțiuni, ar fi indicat să vă verificați nivelul de magneziu, sau chiar să vă testați genetic pentru a afla dacă puteți să preveniți instalarea diabetului.

 

Foto: Shutterstock