Beneficiile cireșelor pentru sănătate

beneficii cirese

E sezonul cireșelor! Aceste fructe, pe lângă faptul că sunt delicioase, sunt și unele dintre cele mai sănătoase. În plus, sunt și hipocalorice, ceea ce le face o opțiune ideală pentru cei care țin dietă de slăbit. O mână de cireșe conține mai puțin de 100 de calorii și 15% din necesarul zilnic de vitamina C.

 

Cireșele sunt pline de antioxidanți

Antioxidanții și compușii antiinflamatori conținuti de cireșe încetinesc procesul de îmbătrânire și protejează împotriva bolilor cronice, cum ar fi afecțiunile de inimă, cancerul, Alzheimer, diabetul și obezitatea.

 

Protejează împotriva diabetului

Efectele antiinflamatoare ale cireșelor mențin sănătatea organismului. În plus, aceste fructe au un indice glicemic scăzut, ceea ce face să nu varieze foarte tare nivelul zahărului din sânge și al insulinei când sunt consumate. Sunt ideale pentru prevenirea diabetului.

 

Asigură un somn bun

Cireșele sunt o sursă bogată de melatonină, un hormon care favorizează ciclurile de somn. Aproximativ 250 de ml de suc de cireșe băut dimineața și seara crește durata somnului cu o oră și 24 de miute.

 

Ameliorează simptomele artritei

Consumul în mod regulat de suc de cireșe în dieta zilnică ajută la ameliorarea durerilor de încheieturi.

 

Mențin un nivel optim la colesterolului

Sucul de cireșe ajută la scăderea nivelului de colesterol. Reducerea cu cel puțin 1% a nivelului de 'colesterol rău' scade riscul de a dezvolta boli de inimă cu 2%.

 

Reduc durerile musculare

O gustare formată din cireșe reduce durerea cauzată de exercițiile fizice intense și ajută la recuperarea musculară.

 

Opinia specialistului

Gianluca Mech, nutriționist, www.gianlucamech.ro

Cireșele ajută la slăbit și la relaxare

Cireșele sunt formate în proporție de 70% din apă și au astfel un aport caloric redus, de doar 38 de calorii la 100 de grame.  Sunt ideale și recomandate într-o dietă săracă în carbohidrați. Sunt fructe bogate în vitaminele A și B, cu un conținut ridicat de acizi organici și potasiu. Cireșele au un puternic efect diuretic și detoxifiant, sunt recomandate persoanelor ce suferă de afecțiuni renale, reumatism, gută sau constipație.

În afara efectului de scădere al numărului de kilograme când sunt consumate în cantități mai mari, consumul de cireșe induce și o stare de relaxare pe parcursul întregii zile pentru ca ele conțin bioflavonide, acid elagic, antocianine și melatonină.

 

 

Foto: Shutterstock