Beneficiile căpșunelor în dietă

capsune

Căpșunele ating apogeul la sfârșitul primăverii și la începutul verii și sunt unele dintre cele mai dulci, suculente și aromate trufandale. În afară de gustul lor delicios, căpșunele asigură o mulțime de beneficii pentru sănătate. Sunt o sursă bogată de fibre, de vitamina C și de antioxidanți.

 

Așadar, trebuie să profităm cât putem de recolta de căpșune, deoarece acestea ne ajută să ne reglăm organismul:

 

Căpșunele îmbunătățesc sistemul imunitar

O singură porție de căpșune asigură aproximativ 150% din necesarul zilnic de vitamina C al organismului. Aceasta este esențială în lupta împotriva infecțiilor și a diverselor boli, de la banala raceală la gripă. Vitamina C este și un antioxidant eficient, care neutralizează radicalii liberi, răspunzători de alterarea ADN-ului sănătos.

 

Scad tensiunea arterială

Căpșunele sunt o sursă bogată de potasiu, cel care contracarează efectele sodiului din organism, reducând tensiunea arterială. Pe lângă combaterea hipertensiunii, adică a bolilor cardiovasculare, o dietă bogată în potasiu contribuie la scăderea riscului de mortalitate timpurie.

 

Căpșunele tratează simptomele artritei și ale gutei

Radicalii liberi contribuie la accentuarea inflamării, a deteriorării mușchilor și a țesuturilor. În consecință, articulațiile nu mai funcționează la parametri normali, astfel că se acumulează toxinele, cele care duc la dezvoltarea artritei și a gutei. Antioxidanții din căpșune ajută la detoxifierea organismului și la reducerea inflamațiilor.

 

Căpșunele scad riscul apariției cancerului

Flavonoidele din căpșune se comportă ca niște apărători împotriva dezvoltării cancerului și a tumorilor.

 

Capsunele asigură o vedere bună

Flavonoidele și acidul elagic din căpșune reduc riscul deteriorării vederii odată cu înaintarea în vârstă.

 

Căpșunele reglează nivelul zahărului din sânge

Aceste fructe au un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că nu cauzează creșteri bruște ale nivelului de zahăr din sânge după ce sunt consumate. Iar fibrele din căpșune ajută și la reglarea nivelului de glucoză. Căpșunele sunt esențiale într-o dietă echilibrată, deoarece reduc riscul apariției diabetului sau îmbunătățesc starea celor care suferă de această afecțiune.

 

Căpșunele îmbunătățesc starea emoțională

Acizii grași omega-3 din sâmburii de căpșune sunt declanșatorii unei bune dispoziții și au efecte echivalente cu anumite medicamente.

 

 

Rețetă de parfait, ideală pentru micul-dejun (Nutriționist Simona Dumitrescu)

capsune

Ai nevoie de câteva căpșune tăiate felii, o linguriță de zahăr, jumătate de cană de iaurt grecesc și două linguri de muesli. Într-un vas mic, adaugă zaharul peste căpșune și lasă-le să stea aproximativ cinci minute. Pentru a asambla parfait-ul, ai nevoie de un pahar mai larg și mai înalt. Așază un strat de iaurt pe fundul lui, peste el un strat de căpșune, încă un strat de iaurt și unul de căpșune, iar la sfârșit presară cerealele pe deasupra.

 

Opinia specialistului

Simona Dumitrescu, Nutriționist Bodyshape Transformation Center

Capșunele chiar te pot ajuta în lupta cu kilogramele!

Studiile recente arată ca anumite substanțe din căpșune pot stimula metabolismul și ajută la suprimarea poftei de mâncare. De asemenea, ele au rol în controlul nivelului de zahăr din sânge (al glicemiei) și pot facilita scăderea ponderală (presupunând, bineînțeles, că nu sunt consumate împreună cu frișcă).

Căpșunele au un aport scăzut de calorii (o cană de căpsune are doar 48 de calorii), conțin cantități semnificative de vitamina C, de fibre, de calciu, magneziu și de potasiu. Totodată, ele sunt o bună sursă și de antioxidanți, cu rol în reducerea inflamației, în pierderea în greutate și în scăderea riscului de boli cronice.

 

Foto: Shutterstock