Bananele calmează durerile de burtă

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

”Bananele conțin o cantitate importantă de minerale: potasiu, fosfor, sodiul, calciu, magneziu și microlemente: fier şi cupru. Deci, pot fi considerate un aliment complet. Datorită conținutului de amidon, înlocuiesc cartoful în anumite regiuni. Cenuşa din întreaga plantă este considerată ca antiacid, fiind recomandată în calmarea durerilor abdominale, crize de ulcer și pentru combaterea viermilor intestinali. Extractul apos preparat din lăstari se aplică sub formă de cataplasme în arsuri şi ulceraţii. Fructele bananierului sunt considerate ca antiscorbutice, afrodiziace, diuretice şi laxative. Atenție: bananele verzi, necoapte, scad glicemia, pe când cele coapte cresc glicemia”, spune dr. farmacist Ovidiu Bojor.

De ce sunt benefice bananele

”Un kilogram de banane conţine 350 g coajă, 650 g pulpă proaspătă, care conţine, la rândul ei, 78 g apă, 250 g pulpă uscată, care la rândul ei conţine circa 22% apă. în ceea ce priveşte conţinutul în elemente minerale, în primul rând se plasează potasiul (0,850 g%), fosforul, sodiul, calciul, magneziul, iar ca microlemente, fierul şi cuprul.

Pentru a înţelege mai bine valoarea nutritivă a bananelor şi aportul lor în energie, mai prezentăm în continuare unele date analitice: o banană conţine 23% apă, 4,97% protide, lipide şi 67,04% glucide. în ceea ce priveşte ca-pacitatea în kilocalorii, 100 g de pulpă uscată au valoarea de 354. Bananele proaspete au un conţinut scăzut în vitamina C (1,218 mg%).

În concluzie, bananele nu pot fi considerate un aliment complet, din cauza conţinutului redus în substanţe azotate şi în substanţe grase, dar au un procentaj ridicat în amidon şi în zaharuri, ceea ce explică folosirea lor ca aditiv important în alimentaţie”.

Citește și:

Dureri abdominale în epigastru capul pieptului

Remedii naturale împotriva viermilor intestinali

 

Sursa foto: shutterstock. com