Avocado te ajută să slăbești. Cum trebuie să îl consumi

Avocado te ajută să slăbești. Cum trebuie să îl consumi

Avocado este un fruct pe care toată lumea îl consumă cu plăcere. Unele persoane îl evită sau mănâncă rar acest fruct pentru că are multe grăsimi. În acest articol vom încerca să explicăm de ce acesta nu îngrașă, ci, dimpotrivă, te poate ajuta să slăbești în ciuda cantității ridicate de grăsimi. Află cum trebuie să-l consumi pentru a pierde în greutate. 

Proprietăți nutriționale:

Acest fruct este bogat în substanțe nutritive și în grăsimi sănătoase și reprezintă o sursă excelentă de vitamine, minerale și fibre.

Conținutul său caloric este de 160 de calorii / 100 g.

100 g conțin:

  • vitamina K: 26% DZR (doza zilnică recomandată)
  • acid folic: 20% DZR
  • vitamina C: 17% DZR
  • potasiu: 14% DZR
  • vitamina E: 10% DZR
  • vitamine din grupa B, respectiv: niacină, riboflavină
  • cupru
  • magneziu
  • mangan
  • antioxidanți

Avocado reprezintă o foarte bună sursă de fibre. Astfel, o porție din acest fruct conține doar 9 grame de carbohidrați din care 7 grame provin din fibre. Acesta are multe grăsimi, respectiv 15%.

Ce tip de grăsimi conține avocado?

Acesta conține în special grăsimi mononesaturate, plus o cantitate mică de grăsimi saturate și polinesaturate.

Cea mai mare parte din grăsimile mononesaturate sunt reprezentate de acidul oleic, același acid gras care se regăsește în uleiul de măsline. Acidul oleic este considerat a fi extrem de sănătos. Numeroase studii arată că acidul oleic prezintă multe beneficii pentru sănătate, ca de exemplu:

  • reducerea inflamațiilor
  • scăderea riscului de boli cardiace
  • creșterea sensibilității la insulină
  • reglarea cantității de glucoză din sânge
  • scăderea colesterolului „rău'

Avocado poate reduce apetitul

Alimentele bogate în grăsimi și fibre îți dau o senzație de sațietate. Avocado conține atât multe fibre, cât și multe grăsimi. Datorită acestui fapt, îți potolește rapid și pentru mai mult timp foamea. Deoarece te simți sătul mai mult timp, mănânci mai puțin, iar numărul de calorii ingerate scade.

Conform unui studiu realizat asupra unor persoane supraponderale, cele care au consumat o jumătate de avocado la prânz, au resimțit mai puțin nevoia de a mânca timp de 3 până la 5 ore după masă. În plus, senzația de sațietate a fost cu 23% mai ridicată în cazul persoanelor care au consumat acest fruct, în comparație cu cele care nu au consumat deloc.

Cum te poate ajuta avocado să slăbești?

Pe lângă faptul că protejează sănătatea sistemului cardiovascular, grăsimile mononesaturate din avocado mai prezintă și următoarele beneficii:

  • arderea acestui tip de grăsimi este mai rapidă;
  • pot stimula viteza de ardere a grăsimilor din corp;
  • pot determina corpul să ardă mai multe calorii după masă;
  • pot reduce apetitul.

Conform unui studiu, șoarecii de laborator hrăniți cu avocado în cadrul unei alimentații hipercalorice s-au îngrășat mai puțin decât cei care nu au consumat avocado.

Cum să consumi corect avocado?

Deoarece acest fruct este bogat în grăsimi, conține și o cantitate ridicată de calorii. 100 de grame conțin aproximativ 160 de calorii.

Atunci când încerci să slăbești, este important să limitezi aportul de calorii. Deoarece avocado conține un mare număr de calorii, riști foarte ușor să depășești rația zilnică de calorii dacă mănânci prea mult.

Dacă încerci să slăbești, consumă cel mult o jumătate din acest fruct pe zi.

Foto: Pixabay