Așa slăbești rapid după Sărbători! Sfaturi de la nutriționist

asa slabesti rapid dupa sarbatori

Puțini sunt cei care reușesc performanța de a nu se îngrășa de Sărbători. Așa că dacă vezi un număr mai mare de kilograme pe cântar după această perioadă în care ai profitat de toate bunătățile de pe masă, te înscrii în randul majorității. Vestea bună e ca greutatea acumulată de Sărbători se poate dizolva repede cu schimbări mici și sigure în dietă și în stilul de viață.

Iată ce ai de făcut:

Bea mai multă apă

Oamenii confundă adesea foamea cu setea, așa că, data viitoare când vei vrea să mănânci ceva, bea întâi niște apă. Lichidul aduce senzația de sațietate, iar specialiștii recomandă să bei apă sau ceai neîndulcit înainte de fiecare masă.

Stabilește-ți scopuri realiste

500 de grame până la un kilogram de pierdut pe săptămână înseamnă  „o afacere rezonabilă“.

Ai răbdare

Studiile au dovedit că pofta bruscă de a mânca ceva durează aproximativ 10 minute. Așa că, înainte să te repezi la frigider pentru o gustare, setează un cronometru și ocupă-te de altceva în acest timp, vei vedea că pofta va trece.

Mănâncă mai des

Cei care au reușit să slăbească și să se mențină la greutatea dorită pentru o perioadă mai lungă de timp mănâncă, în medie, de cinci ori pe zi. Mesele usoare și dese suprimă apetitul, îți oferă energie, îți îmbunătățesc dispoziția și dinamizează metabolismul, deoarece însuși procesul de digestie arde calorii.

Stabilește-ți scopuri săptămânale

Dacă îți vei seta mai multe obiective dintr-o dată, șansele de a le atinge pe toate scad și vei deveni frustrat, ceea ce duce la abandon. Fă câte o schimbare mică pe săptămână, cum ar fi, de exemplu, aceea de a consuma câte un fruct pe zi.

Renunță la o treime din porție

Umple-ți farfuria în mod obișnuit, apoi înlătură o treime din conținut – aceasta va fi masa ta. Și poți proceda la fel și la restaurant, ia restul acasă. Această tactică simplă te poate scuti de până la 500 de calorii pe zi.

Ușor cu alcoolul

Alcoolul este o sursă bogată de calorii – aproximativ 350 de ml de bere au 150 de calorii, iar un pahar de vin – 85. Iar cele mai periculoase băuturi sunt cocktailurile – acestea sunt echivalente cu un desert plin de zahăr. Dacă vrei să slăbești, rezumă-te la apă.

Crește ușor aportul de proteine

Studiile arată că proteinele prelungesc senzația de sațietate, iar un mic dejun și un prânz bogate în proteine reduc pofta pentru o cină copioasă. Alege iaurt sau brânză de vaci, lapte de soia sau friptură de curcan.

Fă schimbări în favoarea ta

În loc de bomboane, încearcă boabe de strugure înghețate și mănâncă popcorn fără grăsime. Încearcă desertul format din căpșune înmuiate în ciocolată neagră topită.

 

Opinia specialistului

Diana Porumb, nutriționist, dietetician (dianaporumb.com)

„Prevenția este cea mai inteligentă alegere“

Metodele de slăbit depind destul de mult de cauza îngrășării. De exemplu, dacă ai mâncat dulciuri în exces, ai un surplus de carbohidrați care rețin extrem de multă apă. Astfel, simpla eliminare a carbohidraților cu absorbție rapidă (făină albă, zahăr, cartofi, orez, dulciuri, sucuri) te va face să pierzi 1-3 kg în câteva zile.

În cazul în care kilogramele acumulate sunt doar din cauza excesului alimentar și a lipsei de miscare, revenirea la porții normale, mese regulate și sport, va duce progresiv la pierderea surplusului de greutate. Nu uita, la următoarele sărbători ai și opțiunea de a nu acumula kilograme în plus. Prevenția este cea mai inteligentă alegere.

Foto: Shutterstock

Loading...