Așa scapi de sindromul premenstrual

Așa scapi de sindromul premenstrual

O săptămână înainte de mentruație pare că personalitatea ta se schimbă? Ești ușor iritabilă, suferi de modificări bruște ale dispoziției, de depresie? Probabil suferi de sindrom premenstrual. Se poate manifesta și prin simptome fizice, cum ar fi constipația sau diareea, oboseala, durerile de cap etc. Vestea bună este că există tratamente naturale care te pot ajuta să scapi de neplăceri.

Se estimează că 3 din 4 femei sunt afectate de o anumită formă a sindromului premenstrual la fiecare menstruație. Practic, fiecare femeie prezintă cel puțin un simptom al sindromului premenstrual în decursul vieții. Vârful de incidența al sindromului premenstrual este între 20 și 40 de ani. Deși intensitatea manifestărilor variază de la lună la lună, simptomele tind să se repete lunar după un tipar previzibil pentru fiecare femeie afectată.

Alimentația care previne sindromul premenstrual

Ai nevoie de o hrană bogată în acizi grași (pește cu carne grasă, ulei de măsline, alte uleiuri vegetale, mai ales cele presate la rece). Produsele lactate sunt și ele de folos. Consuma mai puțină carne de porc și de vită, dar mai multe alimente ce conțin amidon (pâine din făină integrală, cartofi, orez, paste, fasole, fructe deshidratate). Chiar dacă simți nevoia și pare să te ajute, evită dulciurile și nu exagera cu ciocolata. În exces, provoacă stări de agitație. Ceaiul de galbenele sau de cretisoara, baut cu o saptamana inainte de ciclu, calmeaza durerile menstruale.

Mărarul, sursă de fitoestrogeni

Mărarul conține vitaminele A, B6și C (40 g de mărar asigură necesarul zilnic de vitamina C), riboflavină, acid folic, calciu, fier, magneziu și potasiu, fibre alimentare, fosfor și zinc. Este o plantă deosebit de folositoare femeilor, datorită fitoestrogenilor naturali, care intră în compoziția lui. Aceste substanțe echilibrează nivelul hormonilor femini. Cele care consumă regulat mărar nu suferă de sindrom premenstrual și nici menstre prea abundente. În perioada menopauzei, înlătură bufeurile și transpirațiile nocturne. Adaugă-l din abundență proaspăt în mâncare. Mai poți face infuzie dintr-o linguriță de semințe de mărar la o cană cu apă.

Alte remedii de folos

Alga brună (Fucus vesiculosus) este utilă și în cazul femeilor care au ciclu menstrual neregulat, sindrom premenstrual sau dureri menstruale. Alga brună nu trebuie folosită în caz de hipertiroidie, în timpul sarcinii sau al alăptării. Se găsește sub formă de suplimente alimentare la magazinele de profil. Se folosește conform indicațiilor din prospect. Ai putea încerca și un tratament homeopat. Remediile Pulsatilla si Gelsenium sunt potrivite persoanelor emotive, care plâng ușor în această perioadă; Sepia este indicată în oboseală și stări de deprimare, Natrium Muriaticum ajută în caz de nervozitate, balonare și sensibilitatea sânilor.

Sursa foto: 123rf.com