Așa scapi de frica de dentist

Așa scapi de frica de dentist

De când nu ai mai fost la stomatolog? Te întreb pentru că numai în cazul în care au trecut ani buni de la ultima ta vizită la dentist mai poți avea sentimentul de teamă. Tehnica a evoluat spectaculos. Medicii au acces la informații de specialitate de ultimă oră și folosesc aparatură performantă. Prin urmare, frica de dentist nu mai este justificată.

Cabinetele nu mai sunt încăperi sumbre, asemănătoare camerelor de tortură, ci spații primitoare, decorate în culori vesele și relaxante totodată. Specialiștii fac totul ca noi să ne simțim cu adevărat în vizită la ei, atunci când le trecem pragul cabinetelor. Cu toate astea, noi continuăm să-i evităm, motivând că ne este frică.

De ce ne temem?

Fie că este vorba despre mirosul specific, despre zgomotul de fond, de uniforma medicului, fie despre înțepătură, durere, de o eventuală eroare profesională, fiecare găsește o explicație pentru ezitarea de a trece pragul cabinetului stomatologic. De aceea, e important să-ți recunoști frica și să depistezi cu exactitate ceea ce te face să te temi. Azi, majoritatea dentiștilor știu să asculte și să ajute pacienții fricoși, așa încât pot transforma tratamentul într-o secvență zilnică firească, plăcută, plină de finețe și de amabilitate. Nici așa nu te-am convins? Poți încerca niște trucuri vechi, ce fac ca frica de dentist să devină istorie.

Iată ce ai de făcut ca să scapi de frica de dentist:

1.Alege-ți cu grijă medicul dentist. Poți vizita înainte câteva cabinete și alege locul care-ți inspiră încredere și liniște.

2.Este neapărat necesar să le spui celor de la cabinet că te numeri printre pacienții fricoși, pentru a stabili împreună modalitățile de tratament potrivite.

3.Caută un cabinet cu ustensile silențioase şi nu ezita să-i ceri medicului ca, la orice intervenție, să-ți facă anestezie, pentru a nu simţi durerea. Întrerupe specialistul la cel mai mic semn de durere, atenționează-l ușor de fiecare dată când simți disconfort.

4.Majoritatea cabinetelor au aparate care redau muzică pentru un ambient sonor relaxant. Dacă nu medicul tău nu are așa ceva, obișnuiește-te să asculți la căști orice te relaxează.

5.Încearcă să-ți concentrezi atenția la orice altceva, cu cât mai plăcut, cu atât mai bine. Dacă asta te ajută, îți poți alege un punct fix din încăpere sau pe fereastră, la care să privești constant, inducându-ți ideea că te absoarbe.

Nu sări peste programări! Îţi va fi tot mai greu să mergi din nou la medic!

Sursa foto: thetimes.co.uk