Așa mănânci inteligent!

Așa mănânci inteligent!

Să mănânci corect, într-un mod inteligent, poate fi o foarte bună metodă de protejare a sănătății, a unei greutăți normale și de dobândire a unui bun echilibru psihic.

 

Stai la masă și încearcă să te concentrezi la ceea ce faci. Bucură-te de fiecare înghițitură, savurează aromele și mestecă bine alimentele. Nu mânca în timp ce lucrezi, când te uiți la televizor sau atunci când conduci.

Ce?

La alegerea alimentelor ai grijă la ingredientele de pe etichetă și la sursa de provenință. Evită-le pe cele care conțin zahărul rafinat și carbohidrați procesați. În topul alimentelor bune sunt produsele proaspete cu proteine de calitate (carne în special albă, brânzeturi slabe, lapte de capră, chefir, iaurt etc.), alături de legume și fructe, în deosebi de sezon. Totodată, mulți specialiști în nutriție consideră că alimentele din zona în care te-ai născut sunt cele mai prielnice organismului.

Când?

Stabilește-ți un program și respectă orele de masă. Încearcă să nu sari peste ele și să strecori între mesele principale două gustări în timpul zilei. Mâncând mai puțin și mai des vei evita senzația de stomac plin și vei ajuta și procesul de digestie.

De ce?

Îți este într-adevăr foame sau ești stresat(ă)? Îți poți ține un jurnal în care să notezi ce ai consumat peste zi. În perioadele de stres este foarte posibil să constați că mănânci mai multe produse cu grăsimi și sute de calorii decât ai face-o în mod normal. Când vei conștientiza această tendință poți elibera stresul printr-o altă modalitate, nu prin ciocolată, chipsuri sau covrigei.

Unde?

Producătorii și mediul de creștere al alimentelor sunt esențiale. Conținutul nutrițional poate fi afectat de o serie de factori precum procesul de fabricare, de transport și de păstrare. De aceea produsele locale și de la surse cunoscute vor fi cele de preferat atunci când îți faci cumpărăturile.

Cum?

Este probabil unul dintre cele mai importante principii alimentare. Alege calitatea, nu cantitatea. Amintește-ți că ceea ce mănânci îți poate ajuta atât starea de sănătate a organismului cât și starea psihică.

Credit foto: Shutterstock