Așa îți protejezi greutatea!

Așa îți protejezi greutatea!

Când ești mulțumită de greutatea pe care o ai, ți-o poți menține fără prea multe bătăi de cap, dacă ții cont de câteva obiceiuri și alegi alimente sănătoase care îți țin de foame.

 

Fructele uscate, pe post de gustări

Sunt bune chipsurile și alunele, mai ales seara când ne uităm la un film. Dar știai că 100 d de chipsuri conțin 40 g de grăsime? Înseamnă foarte mult, așa că încearcă să le eviți pe viitor. Dacă totuși foamea și pofta nu te lasă în pace și vrei să ronțăi ceva seara, alege legumele crude, tăiate fâșii sau, cea mai gustoasă variantă, fructele uscate. Încearcă prunele și caisele uscate, dar păstrează măsura.

Cerealele, bogate in fibre

Naturale, bogate în fibre, vitamine și minerale, cerealele nu trebuie să lipsească din meniul tău zilnic. Amestecă 4 linguri de cereale integrale, fără zahăr, cu 200 ml de suc de mere neîndulcit. Adaugă o linguriță de miere și un măr tăiat cubulețe. Acest mic dejun te va ține sătulă până la prânz.

Mere sau morcovi, zi de zi

În mere și în morcovi se găsește pectina, o substanță importantă pentru corp care, printre altele, ne dă senzația că ne-am săturat mai repede. Există însă și persoane cărora merele le întețesc foamea. Dacă te numeri printre ele, alege morcovii.

Brânză de vaci, la început de zi

Brânza de vaci degresată este extrem de sățioasă și conține doar 150 kcal la 100 g. De aceea, poate fi o variantă foarte bună pentru micul dejun. Amestecă 250 g de brânză de vaci degresată cu 4 linguri de apă minerală. Adaugă zeama de lămâie, verdeață și piper. Alternează câteva zile acest mic dejun cu unul bogat în cereale.

Mesele lungi și dese, cheia marilor succese

Dacă mănânci des nu înseamnă că mănânci mult. Din contră, te saturi cu porții mai mici, iar stomacul este ocupat cu digestia alimentelor. E recomandat să mănânci lent și tihnit, nu doar ca să-ți pice bine mâncarea, ci și ca să te saturi. Așadar, savurează mâncarea!

Atenție! De la stres la foame e doar un pas

Oboseala și stresul duc la secreția unui hormon, cortizolul, care declanșează pofta de glucide, respectiv de dulciuri. Același efect îl pot avea și mesele neregulate, care fac corpul 'să ceară' zahăr și grăsimi. Prin urmare, nu este bine să te înfometezi întreaga zi, pentru că nivelul glicemiei scade într-atât încât nu îți vei mai putea controla foamea și vei mânca mai multe dulciuri.

Credit foto: 123rf