Așa afli care este greutatea ideală pentru tine!

Așa afli care este greutatea ideală pentru tine!

Chiar dacă silueta ta diferă de cea a altor femei, nu-ți face griji. Important este să descoperi greutatea ideală pentru tine. Te vei simți mai bine în pielea ta și randamentul va fi pe măsură.

 

O greutate ideala pentru tine va fi cel mai probabil diferită de a prietenilor sau de a membrilor familiei, chiar dacă aveți același sex sau înălțime. Nu ar trebui să te compari cu oamenii din jurul tău pentru că s-ar putea să riști să îți dorești pentru corpul tău un număr de kilograme care este prea scăzut sau, din contră, să fie mai ridicat.

Nutriționistul Mihaela Costin explică: 'Plecând de la premisa că sunt îndeplinite anumite condiții fundamentale în domeniul sănătății, mai precis indicele de masă corporală să se situeze în intervalul normoponderalității (20-25), iar procentul de țesut adipos să nu depășească 30%, atunci greutatea cea mai indicată pentru o persoană sănătoasă, adultă, implică un cuplu de forțe'.

Cum se calculează indicele de masă corporală

Există multipli factori care influențează greutatea optimă. Înălțimea are un rol definitoriu în această ecuație, deoarece indicele de masă corporală se calculează prin raportul dintre greutate și înăltimea persoanei în centimetri la pătrat. Având în vedere că intervalul este destul de generos, sexul este un alt parametru important, deoarece există diferențe semnificative de interpretare între femei și bărbați. Densitatea osoasă este și ea de luat în calcul pentru că, în funcție de constituție, doi oameni cu aceeași greutate pot arăta compet diferit. Dar ce se întâmplă în cazul oamenilor cu o vârstă mai înaintată? Nutriționistul Mihaela Costin adaugă: 'în cazul persoanelor mai în vârstă, unde componenta esteticului nu primează, este important ca masa grasă să fie ținută sub control din organism'.

Grăsimea afectează organele

Procentul de grăsime din organism ne provoacă, din păcate, neplăceri pe toate fronturile. Organele încărcate de grăsime nu funcționează corespunzător, iar celulita are un aspect neplăcut. În primul rând este important să prevenim procentul de țesut adipos printr-o alimentație corectă, efort fizic susținut sau proceduri de remodelare corporală și un nivel de hidratare corespunzător. Iar dacă rezultatele întârzie să apară, atunci trebuie apelat la sfaturile unui medic specialist.

Sportul face diferența

Activitatea fizică are un rol definitoriu. Atât din punct de vedere medical, cât și al aspectului fizic. Două persoane care au aceeași înălțime și greutate pot arăta complet diferit din perspectiva compoziție corporale. Acolo unde țesutul adipos este subminat de masa musculară, beneficiile se văd atât pe plan medical, căt și pe plan estetic.

Planul de acțiune în greutatea ideală

'În primul rând este important să ne stabilim un obiectiv! În funcție de asta, urmează un plan de acțiune. Dacă obiectivul nostru este de natură medicală, important este să ne încadrăm în parametrii indicelui de masă corporală și ai țesutului adipos. Dacă obiectivul nostru e de ordin estetic, în acest caz va trebui să definim un obiectiv mai specific, care să ne satisfacă și din punct de vedere psihic', declară specialistul în nutriție.

Totul ține de percepția proprie

'Greutatea ideală este cea la care ne simțim cel mai confortabil. Atâta vreme cât ne încadrăm în limitele optime sănătății, totul ține de percepția și de șabloanele proprii. De aceea, cel mai important este să ne stabilim un obiectiv realist, iar dacă acesta corespunde parametrilor medicali, să ținem cont de faptul că din punct de vedere estetic suntem singurii în măsură să deliberăm dacă am atins sau nu greutatea optimă'. (Mihaela Costin, Nutriționist și NLP Practitioner, Centrul de Nutriție NutriShape)

Mihaela Costin

Mihaela Costin

Credit foto: Google