Pune-ţi metabolismul în mişcare și consumă alimente care au efect termogenic și te ajută să arzi calorii. Sau le poți alege pe cele care conţin nutrienţi şi ajută metabolismul să lucreze mai bine. Ia în considerare fiecare dintre următoarele produse sănătoase.

Carnea slabă

Proteinele au efect termogenic mare, astfel că în timpul procesului de digestie poţi să arzi cu până la 30% mai multe calorii. Acest lucru se aplică numai în cazul în care carnea pe care o mănânci este slabă.

Ardeiul iute

Micuţul ardei iute conţine o substanţă numită capsaicină, care încălzeşte corpul şi pur şi simplu topeşte caloriile şi grăsimea. Poţi să-l consumi proaspăt, uscat sau sub formă de boia iute în sosuri sau fripturi, în funcţie de gustul fiecăruia.

Lactatele degresate
Produsele lactate degresate conţin vitamina D și contribuie la întreţinerea şi dezvoltarea masei musculare, care ridică şi rata metabolismului. Consumă deci lapte şi iaurturi, dar mare grijă la nivelul de grăsime.

Lintea

O porţie de o cană de linte pe zi conţine aproximativ 35% din necesarul zilnic de fier, un lucru foarte bun ţinând cont de faptul că foarte mulţi oameni au un deficit din acest punct de vedere. Fierul ajută la creşterea masei musculare, ceea ce duce inclusiv la scăderea kilogramelor în plus, prin intensificarea metabolismului. Există multe varietăţi de linte, dar cea roşie şi cea galbenă se gătesc cel mai rapid, în numai 15-20 de minute.

Merele
Tradiţionalele mere sunt ideale pentru gustări şi nu numai. Conform nutriţioniştilor, persoanele care consumă un măr înainte de o masă vor mânca mai puţin decât cele care au luat o altă gustare.

Ceaiul verde

Ceaiul verde face parte dintre produsele care nu conţin calorii, sporesc arderea grăsimilor şi ajută la detoxifierea organismului. În acelaşi timp suprimă pofta de mâncare şi hidratează, putând înlocui cu succes şi cafeaua. În urma unui studiu realizat de American Journal of Clinical Nutrition, consumul a patru ceşti de ceai verde pe zi a ajutat oameni mai în vârstă să slăbească şi până la șase kilograme în opt săptămâni.

Credit foto: Flickr.com