Arde calorii mai multe!

Woman Measuring Waist ca. 2001

Am luat în calcul mai multe teorii referitoare la cum poți arde calorii şi cu ajutorul medicului specialist în nutriţie îți spunem care sunt variantele bune. Atât când vrei să slăbești, cât şi în general, pentru a nu-ți periclita sănătatea.

Hidratarea arde calorii?

Se spune că dacă bei o cantitate suficientă de apă, ajuţi la arderea mai multor calorii.

Părerea nutriţionistul: Apa este esenţială pentru desfăşurarea proceselor metabolice în organism, aşadar un nivel optim al hidratării facilitează buna desfăşurare a reacţiilor la nivel celular. În medie, oamenii trebuie să bea în jur de 35 ml/kg corp.

Mai picant înseamnă calorii reduse?

Unele cercetări arată că alimentele picante, cum este ardeiul iute, accelerează metabolismul datorită unui un compus bioactiv pe care îl conţine, numit capsicină.

Părerea nutriţionistul: Capsaicina din ardeii iuţi este un compus chimic care într-adevăr accelerează “arderile”, facilitând scăderea în greutate, de aceea se şi regăseşte într-o serie de produse destinate acestui obiectiv. Pentru cei fară probleme gastrointestinale, consumul poate fi zilnic.

Mai multe proteine în alimentaţie?

Multe cercetări susţin ideea că se vor arde de două ori mai multe calorii dacă sunt consumate în principal proteine, deoarece corpul consumă mai multă energie să le proceseze, în comparaţie cu grăsimile şi carbohidraţii.

Părerea nutriţionistul: Regimurile hiperproteice sunt într-adevăr mai eficiente pentru accelerarea scăderii în greutate, deoarece metabolizarea proteinelor presupune utilizarea unei cantităţi mai mari de energie în comparaţie cu metabolizarea lipidelor şi a carbohidraţilor. În mod obişnuit, bărbaţii au nevoie de 0,8 g/kgcorp/zi, în timp ce femeile în jur de 0,6 g/kgcorp/zi. Într-un regim moderat hiperproteic, proporţia de proteine din totalul caloric poate ajunge la 25-30%, ceea ce poate dubla aportul de proteine raportat la kilogram de greutate corporală.

Ceaiul verde, un ajutor în plus?

Substanţele din ceaiul verde, numite catehine, pot accelera arderea grăsimilor, iar dacă bei dimineaţa o ceaşcă de ceai, corpul tău va absoarbe mai multe catehine.

Părerea nutriţionistul: Catechinele conţinute în ceaiul verde, dar şi în alte plante, au capacitatea de a reduce grăsimea corporală, de aceea se recomandă utilizarea ceaiului verde sau a extractului de ceai verde în prevenirea şi tratarea excesului ponderal. În plus, proprietăţile antioxidante ale catechinelor îi conferă ceaiului verde o valoare deosebită în prevenirea bolilor cardiovasculare.

Ananasul arde grăsimi?

Se spune că dacă mănânci ananas, nu numai că te bucuri de gustul dulce, dar fibrele din fruct ajută tranzitul intestinal, dau senzaţia de saţietate şi ard grăsimi.

Părerea nutriţionistul: Ananasul conţine o substanţă numită bromelină care are acţiune similară cu enzimele digestive, favorizând digestia alimentelor în tubul digestiv. Poate fi utilizat în curele de slăbire nu doar din acest motiv, ci şi pentru că este un desert gustos, cu un conţinut moderat de energie.

Dar grepfruitul?

Se crede că grepfruitul reduce nivelul de insulină care duce la scăderea greutăţii şi mai există o teorie conform căreia acelaşi fruct conţine o enzime care arde grăsimile.

Părerea nutriţionistul: Grapefruitul are un indice glicemic redus şi puţine calorii, deci poate fi bine integrat într-un regim de slăbire. De asemenea, modulează secreţia de insulină, cu efecte pozitive asupra acumulării de grăsime.

Mâncare înainte sau după efort fizic?

Una dintre recomandări pentru cei care doresc să slăbească este să mănânce după ce fac efort fizic, când corpul este încă ”în priză” şi consumă intens calorii după un antrenament mai solicitant.

Părerea nutriţionistul: După efort fizic, mai ales dacă acesta depăşeste o oră este de preferat să se consume alimente care aduc un aport de carbohidraţi şi proteine, astfel încât să se refacă depozitele musculare şi hepatice de glicogen şi să se susţină refacerea fibrelor musculare. În felul acesta pregătim organismul pentru următorul antrenament.

SFATUL SPECIALISTULUI – Baza constă în aport şi consum

Dr. Serban Damian

Dr. Serban Damian, Nutriționist sportiv acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit, www.superfit.ro

Există o mulţime de mici trucuri care ne ajută să scădem în greutate şi e bine să le cunoaştem şi să profităm de ele, însă nu trebuie să uităm că de fapt ceea ce contează este echilibrul general dintre aportul caloric şi consumul caloric, mai exact cât mâncăm versus cât consumăm prin efort fizic. Scăderea în greutate se produce doar în condiţiile în care consumul depăşeşte aportul, adică reducem cantitatea de energie provenită din alimente şi eventual creştem nivelul de efort fizic. Fără a umbla la aceste elemente, toate celelalte trucuri rămân doar nişte detalii destul de puţin importante.” (dr. Şerban Damian)

Loading...