Fie că ești freelancer sau că ai negociat cu angajatorul ca o zi sau două pe săptămână să lucrezi remote, fie că ai semnat un contract în regim de telemuncă, trebuie să știi că a lucra în afara unui spațiu organizat oficial de companie vine cu o serie de provocări cărora este bine să înveți să le faci față. Una dintre ele este găsirea unor soluții eficiente pentru a-ți amenaja un birou, astfel încât să fii productivă și eficientă. 

Amenajează un spațiu sigur și creativ

Una dintre condițiile de bază pentru productivitatea muncii este să lucrezi într-un spațiu care să-ți ofere siguranță și confort. Cum propria locuință este de cele mai multe ori locul în care te simți cel mai bine, ideea amenajării unui birou în mansardă, pe balcon ori într-o anexă (cum este garajul) devine o necesitate. Chiar și atunci când nu beneficiezi de spațiu suficient pentru a dedica o întreagă încăpere biroului, poți crea un spațiu adecvat muncii chiar și într-un colț al unei camere ca sufrageria sau dormitorul. 

O soluție inovatoare pentru a-ți îndeplini acest obiectiv este, de exemplu, folosirea pentru pereți a unui tapet PVC (vinil), flexibil, ușor de montat și tratat cu protecție de suprafață de tip Top Clean, pentru o igienizare rapidă, rezistență la zgârieturi ori pete. Dacă vrei ca mediul în care lucrezi să fie cât mai sănătos, poți alege o variantă modernă de linoleum potrivit pentru tapetare, cu proprietăți antibacteriene și fără ftalați. Indiferent ce soluție alegi, nu uita să asortezi nuanța tapetului cu cea a pardoselii, ca să obții armonie cromatică. Totodată, este important ca în jurul tău să existe câteva obiecte decorative care să-ți facă plăcere și pe care le poți îmbrăca în covoare PVC omogene (vinil), pentru un design creativ. Apoi, alege mobilier cât mai simplu, care să nu ocupe foarte mult spațiu. Poți opta doar pentru o masă și un scaun reglabil sau pentru un fotoliu confortabil, pe care să le amplasezi cât mai aproape de o sursă de lumină naturală.

Asigură-te că biroul tău îți oferă condiții optime de muncă

Pe lângă un design original, care să-ți dea o senzație de bine și să te stimuleze să lucrezi, este foarte important să te asiguri că biroul tău îți oferă condiții optime de muncă, indiferent că este amenajat într-o cameră special dedicată serviciului sau într-un colț de sufragerie. Din această perspectivă, cel mai important aspect este poziția pe care o ai atunci când ești în timpul programului. La prima vedere, este foarte comod să stai întinsă pe pat, cu laptopul în brațe, însă pe termen lung, este posibil să apară durerile de spate sau afecțiunile oftalmologice. Prin urmare, este recomandat să folosești o masă pe care să așezi computerul astfel încât ecranul digital să fie la nivelul ochilor, la o distanță de cel puțin 40 de centimetri de aceștia. Reține că este important să setezi corect luminozitatea, contrastul, mărimea fontului, pentru ca efortul tău să fie minim când ești în fața laptopului.

De asemenea, încearcă să amenajezi biroul într-un spațiu în care pătrunde cât mai multă lumină naturală, iar dacă acest lucru nu este posibil, alege sursele adecvate de lumină artificială, cum sunt lămpile cu LED-uri, veiozele ori corpurile de iluminat încastrate în pereți. Pentru birouri, specialiștii recomandă culorile reci, pentru că ele sunt mai apropiate de lumina naturală. Ține cont de dimensiunile încăperii, dar și de echipamentele pe care le folosești. 

Amenajează biroul doar pentru muncă

Studiile au demonstrat că productivitatea muncii remote depinde foarte mult de amenajarea unui spațiu dedicat exclusiv activităților legate de serviciu. Aceasta, pentru că este nevoie de crearea unui echilibru între viața personală și cea profesională. 

Ideal este să ai o cameră special amenajată pentru muncă. De cele mai multe ori, însă, nu vei avea această posibilitate. Important este ca biroul – indiferent că se află în sufragerie, dormitor sau bucătărie – să fie folosit doar pentru a rezolva problemele de la locul de muncă. Este vorba, de fapt, despre evitarea situației în care simți că serviciul îți invadează spațiul personal. Dacă se întâmplă așa, vei acumula frustrări, oboseală și nu vei mai avea, într-un final, nicio satisfacție a muncii.

Ține cont de specificul businessului tău

Când vine vorba despre amenajarea unui birou la tine acasă, un criteriu esențial de care este bine să ții cont este specificul businessului tău. În condițiile în care ai un job care presupune întâlniri online cu diverși clienți sau foarte multe ședințe, este important să te asiguri, de exemplu, că în jurul tău nu este zgomot în permanență ori că în apropierea ta nu sunt obiecte care ar putea distrage atenția interlocutorilor. 

Totodată, organizează un plan zilnic, cu intervale orare clare în care muncești, și fă o înțelegere cu familia ta, pentru ca fiecare să respectele orele în care lucrezi, considerând că ești plecată, de fapt, la birou.

Munca remote vine la pachet cu o serie de provocări, dintre care amenajarea unui spațiu de lucru adecvat este una dintre cele mai importante. Din această perspectivă, reține că este esențial ca biroul tău să fie dedicat exclusiv serviciului, dar și că ai nevoie de o atmosferă plăcută, confort și siguranță. Alegerile nu sunt ușoare, însă ținând cont de unele criterii, cum sunt și cele de mai sus, poți obține un design practic și creativ în același timp. 

Sursa foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Tarkett