Amarantul, o cereală ce-ți scade apetitul. Iată ce beneficii mai are

Amarantul, o cereală ce-ți scade apetitul. Iată ce beneficii mai are

Amarantul este mai puțin folosit în bucătăria autohtonă. Poate fi folosit în multe rețete și are multe beneficii pentru organism. Află mai multe despre el.

Amarantul, una dintre cele mai vechi cereale cultivate

Este una dintre cele mai vechi forme de hrană cultivată, iar boabele de amarant rămân extrem de importante pentru sănătatea umană.

Și aztecilor și alte culturi indigene o consumau până acum 8000 de ani.

Veți găsi cel mai frecvent boabe de amarant vândute în magazinele de produse sănătoase, deoarece acestea nu sunt încă un boabe cultivate pe scară largă.

Cererea pentru aceste boabe ambalate cu nutrienți este în continuă creștere.

Speciile cele mai des cultivate sunt Amaranthus caudatus și Amaranthus cruentus.

Sunt folosite în America de Nord, Mexic, America Centrală și anumite părți ale Indiei.

Uleiul de arahide. 7 beneficii surprinzătoare pentru organism

Cel mai mare cultivator de cereale amarant este Statele Unite, dar este încă utilizat pe scară largă și cultivat în părți ale Mexicului.

Frunzele de amarant sunt de asemenea valoroase, deși sunt mult mai puțin populare decât boabele.

Amarantul nu ar trebui să fie consumat brut, deoarece conține anumite componente toxice sau nedorite.

Acestea pot fi eliminate prin fierbere și preparare adecvată, cum ar fi oxalații și nitrații.

Cu toate acestea, există, de asemenea, compuși valoroși antioxidanți și fenolici, precum și fibre, vitamine și minerale care pot avea efecte asupra sănătății.

Dacă a fost folosit de mii de ani, trebuie să existe un motiv bun la bază.

Cerealele pot fi transformate în făină de amarant ca înlocuitor al surselor tradiționale de făină.

Vă oferă o mult mai bogată varietate de nutrienți, proteine, aminoacizi, vitamine și minerale decât alte cereale.

Este o cerere tot mai mare pentru surse complete de proteine și alimente bogate în nutrienți, care sunt durabile și ușor de dezvoltat.

Asta a făcut ca amarantul să fie unul dintre majoritatea surselor alimentare importante în deceniile următoare.

Spune-mi ce pofte ai ca să-ți spun ce vitamine îți lipsesc

Beneficiile de sănătate ale cerealelor Amaranth

1. Optimizează metabolismul

Unul dintre elementele cele mai dorite ale cerealelor amarant este faptul că are lizină în cantități mult mai mari decât alte cereale (unele boabe nu au deloc).

Lizina este o proteină amino-esențială pentru corpul uman, ceea ce face amarantul o „proteină completă”.

Acest lucru este foarte de dorit pentru sănătatea umană, deoarece furnizează toți aminoacizii esențiali pentru a crea proteine ​​utilizabile în organism.

Optimizează astfel metabolismul și asigură o creștere și dezvoltare corespunzătoare.

De aceea, pentru culturile indigene și cele cu acces limitat la diverse surse de hrană, amarantul reprezintă o componentă vitală a dietei lor.

2. Amarantul are grijă de sănătatea inimii

Fitosterolii găsiți în cereale amarant au fost conectați la scăderea nivelului de colesterol.

Nivelurile semnificative ale fibrelor dietetice ajută la echilibrarea nivelului de colesterol din sistemul cardiovascular.

Astfel, sunt reduse șansele de a dezvolta ateroscleroză și ulterior suferind de atac de cord sau accident vascular cerebral.

Nivelurile bogate de potasiu găsite în boabe amaranthe stimulează în continuare sănătatea inimii prin relaxarea vaselor de sânge.

Potasiul este un vasodilatator, ceea ce înseamnă că reduce tensiunea și tensiunea în arterele și vasele de sânge prin scăderea tensiunii arteriale.

Reduce și șansele bolilor cardiace coronariene.

3. Îmbunătățește digestia

Boabele de amarant conțin un nivel ridicat de fibră dietetică, care poate ajuta la optimizarea sistemului digestiv și la

-eliminarea constipației

-balonării

-crampei

-a unor afecțiuni grave precum cancerul de colon și ulcerul gastric.

Fibrele dietetice ajută la creșterea eficienței absorbției nutrienților și la concentrația ridicată de nutrienți din cereale, un efect important al fibrei dietetice.

4. Amarantul este bogat în proteine

Nu numai că boabele de amarant sunt o proteină completă, ci și niveluri mult mai ridicate decât alte boabe, chiar și ovăz.

Proteinele din plante sunt mai ușor de digerat de corpul nostru.

5. Hrănește părul

Amarantul hrănește părul de la rădăcină, oferindu-i strălucire și suplețe.

Lizina este un aminoacid critic pe care organismul nostru nu îl poate produce, așa că trebuie să-l obținem din dietele noastre.

Amarantul are nivele mai ridicate de lizină decât alte cereale, ceea ce îl face foarte important pentru sănătatea părului.

Lizina a fost legată de părul mai puternic, mai sănătos, rădăcini mai bune și o reducere a căderii părului.

Puteți reduce greutatea și căderea părului prin adăugarea de boabe amarant la dietă, deși calea exactă a acestui beneficiu este oarecum neclară.

Metastazele coloanei vertebrale se tratează și fără operația clasică

6. Previne osteoporoza

Oferind mai mult de două ori conținutul de calciu din lapte, cerealele amarant pot fi un factor major în sănătatea osoasă și densitatea minerală osoasă.

Deoarece calciul este o parte esențială a oaselor noastre, puteți preveni sau încetini apariția osteoporozei prin adăugarea cerealei în dietă.

7. De ajutor în boala celiacă

Ca și alte boabe și ierburi, boabele de amarant nu conțin gluten, ceea ce este o veste bună pentru cei care suferă de boala celiacă.

Această prevalență a bolii a crescut dramatic în ultimii ani, explicată parțial prin tehnici de detectare și testare îmbunătățite, dar și datorită unei schimbări generale a toleranțelor dietetice ale speciei noastre.

În anii următori, numărul celor care suferă de boala celiacă (intoleranța la gluten) este de așteptat să crească.

Acest lucru va face ca granulele fără gluten, cum ar fi amarantul, să devină din ce în ce mai importante.

8. Stimulează sistemul imunitar

Amarantul are vitamina C, ceea ce îi conferă un avantaj al sistemului imunitar față de concurenții săi dietetici.

Cu un nivel ridicat de vitamina C, boabele de amarant pot stimula sistemul imunitar, deoarece vitamina C stimulează producția de celule albe din sânge.

Ea poate contribui la o vindecare și reparație mai rapidă a celulelor datorită rolului său funcțional în producția de colagen.

9. Te ajută să pierzi în greutate

Amarantul poate scădea nivelul de insulină din organism și, simultan, eliberează un hormon în organism, care spune corpului că suntem sătui.

Acesta este opusul hormonului „foamei”, care de multe ori determină oamenii să ia gustări între mese, ceea ce duce la creșterea în greutate.

Pentru cei interesați să piardă în greutate în plus față de câștigarea nenumăratelor efecte sănătoase, trecerea la cereale amaranth ar putea fi cel mai bun pariu!

Condimentele îți țin de cald iarna! Află care sunt și ce beneficii au

10. Controlează diabetul

Amarantul are capacitatea de a scădea nivelul insulinei și de a controla aportul de zahăr din sânge prin controlul/suprimarea apetitului.

Aceasta este o situație ideală pentru cei cu risc de diabet, deoarece nivelurile ridicate de insulină și obezitatea sunt două dintre cauzele diabetului.

Având în vedere natura pandemică globală a diabetului zaharat în prezent, orice lucru care poate reduce  insulina este important.

11. Promovează creșterea mușchilor

Obținerea de proteine ​​dinn dietă este una dintre cele mai fiabile modalități de a ne menține corpul tonifiat, dezvoltat și funcționând corect.

Nivelurile neobișnuit de ridicate de proteine ​​din  amarant îl fac un plus ideal pentru dietă dacă doriți să asigurați

-o creștere sănătoasă a celulelor

-a mușchilor

-a țesuturilor

-a pielii.

12. Previne cataracta

Vitamina A găsită în amarant are un efect major asupra sănătății sistemului nostru ocular.

Beta-carotenul este un antioxidant care împiedică dezvoltarea cataractei și poate încetini apariția degenerării maculare.

Amarantul – precauții

Boabele de amarant nu prezintă toxicități sau pericole cunoscute ca un supliment alimentar.

Dar, datorită capacității sale de a reduce nivelul de insulină pentru cei care sunt hipoglicemici, acest lucru ar putea fi periculos.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto