Alunele te feresc de infarct, iar prunele te ajută să slăbeşti

Alunele te feresc de infarct, iar prunele te ajută să slăbeşti

Încearcă să incluzi în meniul tău obișnuit cel puțin unul dintre alimentele care au efecte extraordinare asupra organismului, cum sunt alunele sau prunele. Starea ta generală va fi mult îmbunătățită, la fel și în cazul în care vei consuma cereale sau coacăze.

Alunele și nucile

Alunele şi nucile reduc riscul apariţiei bolilor de inimă şi de infarct, după cum spun cercetătorii spanioli, de la Universitatea Rovira, care au realizat un studiu la care au participat o mie de persoane. Aceste fructe oleaginoase sunt bogate în substanţe anti-inflamatoare, antioxidanţi şi vitamina E. Specialiştii menţionează că uleiul nucilor şi al alunelor este mult mai benefic pentru organism, decât cel al măslinelor mediteraneene, şi nici nu îngraşă. Totodată, oamenii de ştiinţă susţin că acestea reprezintă un bun remediu împotriva colesterolului şi a tensiunii arteriale.

Prunele

Sunt bogate în magneziu, sodiu, fosfor, potasiu, fibre şi fier. Consumate crude, în cure de 2-3 săptămâni, prunele contribuie la eliminarea toxinelor, la purificarea ficatului şi creşterea rezistenţei organismului. Ajută, de asemenea, la înlăturarea stării de oboseală şi la păstrarea concentrării. Este bine ca prunele să fie mâncate cu 30 de minute înainte de mesele principale. Poate fi consumat şi sucul proaspăt de prune, câte un pahar înainte de fiecare masă. Dacă doreşti efectul laxativ, atunci sunt necesare 8-10 prune mâncate dimineaţa, pe stomacul gol, la începutul mesei. În caz de obezitate, hipertensiune şi reumatism poţi urma cure de câte 3 zile pe săptămână, în care vei consuma numai prune.

Cerealele cu lapte

Un castron de cereale integrale (ce conţin complexul de vitamina B, săruri minerale, fibre) consumat cu lapte la micul dejun ne poate prelungi viaţa. Cercetătorii americani de la Institutul Naţional de Cercetare a Bolilor de Inimă SUA au ajuns la această concluzie în urma unui studiu desfăşurat pe o perioadă de 10 ani, la care au participat 2.400 de adolescenţi. S-a constatat că aceştia mâncau din ce în ce mai puţine preparate din carne şi ouă. Totodată, au renunţat treptat la dulciuri şi băuturi care conţineau mult zahăr sau cofeină. De asemenea, începuseră să aibă tendinţa de a face mai multă mişcare. Explicaţia cercetătorilor a fost că dorinţa de activităţi fizice venea din faptul că cerealele conţin fibre, acid folic, zinc, mai puţine grăsimi şi foarte puţin zahăr, comparativ cu un mic dejun plin de colesterol.

Coacăzele roşii

Boabele roşii de coacăze sunt un remediu care acţionează ca adevărate medicamente naturale în privinţa obezităţii, în digestia leneşă şi chiar în bolile de piele. Cura cu coacăze roşii se face diferenţiat, în funcţie de scop. Persoanele cu digestie lentă pot consuma 50-100 g înainte de masă şi aceeaşi cantitate la sfârşitul mesei. La fel ca şi portocalele, coacăzele roşii consumate după masă stimulează digestia. Pentru persoanele cu foame puternică, cu tendinţă de îngrăşare sau obezitate, chiar şi gastrită, se consumă 300 g înainte de fiecare masă. În cantităţi mari, coacazele roşii au efectul de a înhiba foamea.

Credit foto: Flickr.com