Nutriționiștii împart caloriile în două categorii – calorii goale și calorii negative. Caloriile goale sunt acelea care, când sunt consumate, generează o cantitate însemnată caloric (conținute îndeosebi de fast-food și de zahărul rafinat), iar acestea nu au nicio valoare nutrițională. Caloriile negative provin din alimente cu valoare nutrițională, hrănitoare și cu conținut caloric scăzut, iar acestea sunt recomandate în dieta de slăbire.

Alimentele bogate în fibre sau cele care care au un indice glicemic scăzut pot fi incluse printre alimentele cu calorii negative. Organismului îi trebuie mai mult timp să prelucreze fibrele, deci rămân mai mult în intestine și prelungesc senzația de sațietate. În al doilea rând, eliberează zahărul treptat în sânge, deci șansele ca acesta să se transforme în grăsime sunt foarte slabe, mai precizează specialiștii.

Așadar, umpleți-vă de fiecare dată farfuria cu alimente cu calorii negative, deoarece sunt încărcate din punct de vedere nutrițional și nu adaugă kilograme pe cântar.

Printre aceste alimente se numără:

Țelina apio

Conține 16 calorii la suta de grame și conduce în topul alimentelor cu calorii negative. E plină de fibre, vitamina A, vitamina C și folat.

Vezi si o lista cu alimente bogate in fibre!

Fructele de pădure

Poți abuza de aceste fructe fără să te simți vinovat. O mână de zmeură, de afine sau de căpșune conține 32 de calorii. Acestea au proprietăți antiinflamatoare și conțin antioxidanți.

Grepfrut

Conține aproximativ 40 de calorii la suta de grame și este plin de vitamina C, acid folic și potasiu, pe lângă fibra solubilă numită pectină. Specialiștii susțin că alimentele bogate în vitamina C reduc inflamațiile și astmul.

 

Morcovii

Aceștia conțin 41 de calorii la suta de grame și le sunt recomandați celor cu probleme cauzate de hipertensiune. Sunt bogați în fibre și în vitamina A, C, K, și potasiu.

 

Roșiile

Roșiile conțin 19 calorii la suta de grame. În afară de faptul că sunt o sursă delicioasă de fibre, potasiu și vitamina C, acestea mai conțin și licopen, un antioxidant cunoscut datorită protecției pe care o oferă pielii împotriva razelor dăunătoare UV. Roșiile scad și nivelul colesterolului rău.

 

Castraveții

La fel ca și roșiile, aceștia conțin 16 calorii la sută de grame. Sunt plini de minerale, vitamine și electroliți – deci sunt extrem de hidratanți.

 

Pepenele

Doar 30 de calorii la 100 de grame. Sunt bogați în licopen, care protejează și inima. Citrulina din pulpa pepenelui asigură o circulație bună a sângelui și întărește imunitatea.

 

Merele

Nu degeaba se spune că un măr pe zi ține doctorul departe. Merele conțin 50 de calorii la 100 de grame și sunt gustarea perfectă de după-amiază. Sunt bogate în pectină, o fibră solubilă care susține scăderea în greutate și eliberează zahărul treptat în sânge. Fibrele conținute de mere combat și constipația.