Alimentele bogate în vitamina C sunt vitale. Află de ce!

Alimentele bogate în vitamina C sunt vitale. Află de ce!

Considerată de mulţi 'Regina vitaminelor', vitamina C are o serie întreagă de beneficii esențiale şi trebuie consumată mai ales din sursele naturale.

Vitamina C sau acidul ascorbic este probabil cea mai populară vitamină, fiind un antioxidant puternic, benefic pentru sănătatea generală a organismului. Este un nutrient esenţial pentru întărirea sistemului imunitar, pentru vindecarea rănilor, are o importanţă deosebită pentru sănătatea inimii şi ajută la absorţia fierului, la diminuarea alergiilor sau a simptomelor răcelii. De asemenea, are rol important în sănătatea oaselor, a pielii şi a dinţilor.

Surse ideale: legume şi fructe

Consumul legumelor şi fructelor reprezintă cea mai bună metodă de a asimila vitamina C. Se recomandă spanacul, dar şi varza de Bruxelles, cât mai mult broccoli sau conopidă. Poţi face combinaţii de legume şi să bei sucul acestora preparat în blender. Sau dacă preferi fructele şi ele sunt la fel de benefice pentru sănătate. Ia în considerare şi sucurile naturale de morcovi sau de portocale, grepfruit şi, când ai ocazia, mănâncă multe fructe de pădure. Căpşune, coacăze, zmeură sau mure nu ar trebui să lipsească din dieta ta. Alte surse excelente de vitamina C sunt citricele, kiwi, papaya, ardeiul gras, ardeiul iute roşu şi verde, cimbrul şi pătrunjelul în stare cât mai proaspătă.

Dacă vrei să încerci şi altceva în afară de fructe şi de legume, ficatul este o altă sursă bună de vitamina C, la fel ca și borşul tradiţional.

 

Valori orientative pentru o cantitate de 100 g: măceşe (430mg), ardei iute verde (230mg), ardei roşii (150mg), ardeii graşi galbeni (180mg), coacăze negre (180mg), cimbru (150mg), pătrunjel (120mg), kiwi (90mg), broccoli (80mg), varza de Bruxelles (70mg), conopidă (40mg).

Sănătatea e mai importantă decât toate

Cel mai cunoscut efect al vitaminei C este întărirea sistemului imunitar. Previne infecțiile şi afecţiunile respiratorii sezoniere, consumul zilnic având efect antibacterian. În acelaşi timp,

acidul ascorbic este un component absolut necesar pentru producţia de colagen, ce grăbește dezvoltarea celulelor și este parțial responsabil pentru fermitatea și sănătatea pielii. Iar sistemul circulator beneficiază, şi el, de efectele benefice ale vitaminei. Consumul constant previne apariția hipertensiunii arteriale, ajută la dilatarea vaselor sanguine şi ţine în frâu colesterolul rău.

Ştiai că…

stresul și fumatut cresc nevoia organismului de vitamina C?

excesul de Vitamina C porneşte abia de la 1000 mg pe zi?

 

Credit foto: 123rf.com