Ce să mănânci în zilele caniculare

Ce să mănânci în zilele caniculare

În zilele cu temperaturi caniculare corpul elimină, prin transpirație, o cantitate importantă de vitamine și săruri minerale. De aceea, este indicată alimentația cu produse vitaminizante care să corecteze acest dezechilibru.

Vedete în sezonul cald: roșiile și castraveții

Cu un nivel caloric redus, roșiile conțin cantități importante de vitamina C și A, cât și săruri minerale precum fier, calciu, potasiu, fosfor, magneziu, iod. De asemenea, cu o compoziție de 95% apă, castraveții reprezintă surse excelente de vitamine, precum cele din complexul B: B3, B9 și B6, cât și vitaminele A si E. Castraveții conțin și enzime benefice digestiei.

Savoare în sucurile naturale din fructe

În topul celor mai apreciate băuturi pe timpul verii se numără sucurile naturale din fructe. Astfel, fructe care conțin o cantitate mare de apă, cum sunt pepenele roșu, pepenele galben, zmeura, căpșunele, afinele, cireșele, zmeura și piersicile se pot transforma în sucuri cu un aport important de vitamine, precum: A, C, D si E, cât și vitamina B6.

Berea e plăcere și aduce hidratare

Una dintre cele mai iubite băuturi în sezonul estival este fără îndoială berea. Cu un conținut redus de alcool, această băutură poate contribui nu doar la o bună hidratare a organismului, în completarea consumului de apă, dar poate aduce o parte din vitaminele necesare menținerii în formă. Berea este fabricată doar din ingrediente naturale (cereale, hamei, drojdie de bere si apă) și păstrează o parte importantă din proprietățile acestora. Pe lângă fibrele provenite din cereale și antioxidanții cedați de hamei, berea are și un conținut important de vitamine, în principal cele aparținând complexului B – B3, B2, B6, B9. Astfel, în completarea unei diete echilibrate pe timpul verii, berea poate fi consumată zilnic de către persoanele sănătoase într-o cantitate moderată, echivalând 660 ml/zi pentru bărbați și 330 ml/zi pentru femei.

Organismul consumă mai multă energie

'În timpul verii, organismul uman consumă un surplus de energie, în comparație cu restul anului. De aceea, corpul nostru are nevoie de mai multe vitamine, iar legumele și băuturile naturale sunt cele mai bune surse de suplinire a acestor pierderi. O atenție sporită la meniul zilnic va asigura necesarul de nutrienți atât de important organismului.', spune dr. Corina Zugravu, lector universitar în cadrul UMF Dr. Carol Davila' și Președinte la Centrul de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie (www.beresanatatenutritie.ro).

Credit foto: Centrul de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie

dr. Corina Zugravu

Credit foto: 123rf.com