Alimente recomandate în funcție de oră

Alimente recomandate în funcție de oră

Cine a zis ca dacă vrei să fii într-o formă bună trebuie să te privezi de alimente care îți plac? Poţi să consumi multe dintre produsele pe care ţi le doreşti, însă ţine cont de perioada din zi când le mănânci.

 

Fructe la micul dejun

Mănâncă fructe în prima parte a zilei, mai ales dimineaţa. Sunt foarte importante si nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia niciunei persoane. Ele ajută organismul, fiind bogate în vitamine, potasiu, magneziu, calciu, fier şi sodiu. Totodată, fructele consumate la micul dejun îţi satisfac pofta de dulce care poate apărea pe parcursul zilei, evitând astfel să mănânci dulciuri nesănătoase.

Alunele sunt indicate la prânz

Dacă ţi-e poftă să mănânci nuci, alune, migdale sau diverse seminţe, mănâncă-le la prânz. Motivul este că aceste alimente au un proces de digerare mai lent şi astfel ficatul tău nu se va resimţă şi nici nu te vei îngrăşa. În acest fel organismul tău va beneficia de grăsimile 'bune', iar tu te vei bucura în continuare de gustul bun al oleaginoaselor fără să te îngraşi.

Ciocolata e binevenită în prima parte a zilei

De ce să mănânci ciocolată neapărat seara, riscând să te îngraşi şi, eventual să nu te mai odihneşti bine, pentru că este excitant nervos? Poţi să consumi ciocolată a doua zi, dimineaţa şi chiar la prânz, însă fără să depăşeşti ora două. Așa îţi vei satisface pofta fără riscuri pentru greutate și somnul de peste noapte.

Fără citrice înainte de culcare

Nu mânca citrice seara pentru că îţi fac aciditate şi reprezintă un excitant nervos, motiv pentru care chiar dacă vei dormi ca în mod obişnuit nu te vei odihni îndeajuns. De asemenea, încearcă să nu combini citricele atunci când le consumi. Ca să nu ai senzaţia neplăcută de balonare, mănâncă-le separat. Te vei putea bucura astfel de gustul fiecărui fruct.

Arde grăsimile şi seara

'Trebuie respectat un interval de minim 3 ore de la ora la care ai cinat până în momentul în care se merge la culcare. Astfel, pentru cei care adorm în mod obişnuit în jurul orei 23, o cină la ora 20, cel târziu, este în regulă. O carne slabă la grătar cu salată verde nu îngraşă, chiar dacă este consumată seara. Din contră, această combinaţie de alimente contribuie la arderea grăsimilor. Poate crea un somn puţin mai agitat, însă nu îngraşă', spune (dr. Gabriela Man)

Foarte important este ca seara să nu consumi alimente bogate în grăsimi saturate (smântână grasă, carne grasă de porc, etc.) şi să te fereşti, pe cât posibil, de surse bogate de carbohidraţi. În rest, dacă respecţi perioada de timp dintre mese, poţi slăbi mâncând.

 

nutritionist Gabriela_Man

Dr. Gabriela Man (Specialist siguranţa alimentului şi sănătatea populaţiei, www.slabestimancand.ro)

 

Credit foto: 123rf