Ucigașul numărul 1 în momentul de față sunt bolile cardiovasculare. Conform statisticilor, 1 din 4 oameni mor din cauza unui infarct sau a unui atac vascular cerebral. Ceea ce face ca boala să avanseze și să amenințe viața este ”depunerea lentă și progresivă a colesterolului și sărurilor de calciu pe pereții arterelor. Acestea formează plăci de ateroame (de unde şi denumirea de ateromatoză). Ateroscleroza este o boală degenerativă a arterelor, având ca origine aceste ateroame. Ateroscleroza este cauza principală a accidentelor vasculare”, explică dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Alimente care previn bolile cardiovasculare recomandate de dr. farmacist Ovidiu Bojor: fructe

În opinia specialistului, cele mai importante produse vegetale indicate sunt:

  • Afinele, consumate ca atare (până la 500 g pe zi).
  • Arahidele — datorită proporţiei mari de acizi graşi nesaturaţi, duc la scăderea colesterolemiei, fiind utile prin aceasta şi în ateroscleroză. Se consumă ca atare, crude.
  • Fragii au acţiune uşor hipotensoare și diuretic-depurativă. Se consumă ca atare, de preferinţă dimineaţa. Atunci când e posibil se recomandă cure cu 300-500 g până la 1,5 kg pe zi. Este util și siropul de fragi, consumat în cantități mici.
  • Lămâile se consumă ca atare cu miere sau sub formă de limonadă.
  • Merele și prunele se consumă ca atare.
  • Strugurii – se poate face o cură cu must. Se începe cu 0,5 l pe zi, în trei reprize cu o oră înainte de mese. După două săptămâni, se poate crește treptat consumul ajungându-se până la doi l pe zi. Se menţine acest nivel două-trei zile, după care se scade până la cantitatea iniţială, urmându-se pe toată perioada sezonului strugurilor.

Citește și: Alimente care scad glicemia și previn diabetul de tip II!

Alimente care previn bolile cardiovasculare recomandate de dr. farmacist Ovidiu Bojor: legume

  • Ceapa — prin fluidificarea sângelui, contribuie la efectul antiaterosclerotic. Se consumă ca atare sau în salate, în cantitate de minimum una-două cepe pe zi.
  • Sparanghelul, consumat ca atare, în salate şi preparate culinare uşoare.
  • Tomatele micşorează vâscozitatea sângelui. Se consumă ca atare.
  • Usturoiul duce la scăderea nivelului colesterolului din sânge. Se consumă ca atare, minimum doi-trei ”căței” pe zi.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com