Alimente pentru tinereţe

Alimente pentru tinereţe

Mâncarea aleasă cu atenţie îţi conferă atât o dietă sănătoasă, cât şi o tinereţe mai lungă. Află care sunt printre cele mai bune alimente pentru organism și pentru o piele mai frumoasă, inclusiv recomandările medicului specialist.

Fructele de pădure

Printre fructele cu cea mai mare concentraţie de antioxidanţi sunt cele de pădure. Coacăzele fac minuni datorită fitonutrienţilor ce au rol de prevenire a afecţiunilor în procesul de îmbătrânire. De asemenea, nu ezita să consumi porţii proaspete de afine, de zmeură şi de mure deoarece vei beneficia de toate calităţile lor nutritive. Pe lângă gustul bun, sunt bogate în antioxidanţi, fibre, vitaminele B2, C şi E, în acid elagic care are proprietăţi anticancerigene şi totodată aceste fructe ajută la menţinerea optimă a nivelului de colesterol.

Seminţele de in
Consumul de in a fost asociat în repetate rânduri cu menţinerea unui stil de viaţă echilibrat şi cu menţinerea tinereţii. Seminţele de in ajută la întreţinerea unei pieli fine, netede şi ne fereşte de riduri datorită concentraţiei ridicate de uleiuri benefice.

Cătina

Acest fruct miraculos are multe beneficii pentru regenerarea şi vitaminizarea generală a organismului. Este antiinflamator, astringent, anticancerigen şi cicatrizant. Cu un depozit mare de vitamine (A, B, C, D, E, F, P, K, calciu, fier, fosfor, magneziu, potasiu, sodiu), cătina mai tratează anemia, alergiile, astenia, reumatismul şi multe alte afecţiuni. Are o cantitate însemnată de vitamina C, de 10 ori mai mult betacaroten decât citricele şi se pare că are reale calităţi anticancerigene.

Peştele

Unul dintre cele mai recomandate alimente pentru a avea un meniu sănătos îl reprezintă peştele, în special somonul şi păstrăvul. Consumul de somon ne fereşte de multe boli ca artrită boli de inimă sau hipertensiune. Mai mult, somonul, ca şi păstrăvul, influenţează pozitiv activitatea creierului datorită acizilor graşi esenţiali Omega 3, nutrienţi deosebit de importanţi, în special a acidului docosaheexaenoic (DHA), care contribuie la îmbunătăţirea funcţiilor cognitive şi a memoriei. În plus, Omega 3 acţionează în profunzimea ţesuturilor şi menţine pielea hidratată.

Avocado

Fructul cu cel mai mare conţinut de proteine pe care este recomandat să îl incluzi în dietă este avocado. Deşi este deseori inclus la categoria legume, avocado este de fapt fruct şi mai conţine fibre, acid folic, zinc şi grăsimi sănătoase Omega 3 şi 6. Conţinutul caloric este într-adevăr mai mare datorită proteinelor, dar cu siguranţă nu-ţi vor dăuna. Un mic avocado îţi va oferi mai multe proteine mai uşor de utilizat de ficat, decât după o friptură.

Ceaiul verde
Este bogat în antioxidanţi, dar ceea ce poate nu ştiai este că această băutură ajută la prelungirea tinereţii. Consumul constant de ceai verde, de 3- 4 căni pe zi, îţi dă energie, te ajută să ai un ten mai frumos şi te protejează de apariţia hipertensiunii arteriale.

Veritabil efect antiîmbătrânire

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

'Se spune că frumuseţea vine din interior. De obicei, este vorba despre frumuseţea sufletească, însă putem să considerăm afirmaţia ca fiind valabilă şi atunci când vorbim despre aspectul pielii. Ceea ce mâncăm influenţează în mod categoric sănătatea tegumentelor şi a mucoaselor. Antioxidanţii prezenţi într-o multitudine de alimente, aşa cum sunt fructele (fructele de pădure şi prunele conţin cantităţi importante) şi ceaiul verde încetinesc procesele de degradare ale structurilor pielii, având un veritabil efect antiageing. Alte alimente, aşa cum sunt seminţele de in, peştele oceanic sau avocado, conţin acizi graşi omega-3, care de asemenea intervin în procesele de regenerare celulară, influenţând în bine sănătatea şi aspectul pielii. Nu în ultimul rând, o bună hidratare oferă fermitate şi supleţe tegumentelor.' (Dr. Șerban Damian, Nutriționist sportiv acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit, www.superfit.ro)

Credit foto: Flickr.com