Alimente naturale la superlativ

Alimente naturale la superlativ

Îţi prezentăm fructele şi legumele cu cele mai însemnate cantităţi de vitamine, minerale şi nutrienţi. Bucură-te de gustul lor şi de efectele la superlativ pe care le au asupra organismului.

Pătrunjelul conţine mult fier

O sursă foarte bună de fier, superioară chiar şi celebrului spanac este pătrunjelul. Iar marele avantaj este că se asimilează mai uşor decât în cazul altor alimente. Acest lucru se datorează vitaminei C din pătrunjel, ce favorizează procesul de asimilarea al fierului, în deosebi pentru femei. Mineralul este esenţial pentru transportul oxigenului, dar şi pentru formarea globulelor roşii din sânge.

Sfecla roşie, campionă la vitamina A

Deşi mulţi ar putea crede că morcovii conţin cea mai mare cantitate de vitamina A, ei bine, sfecla roşie le este superioară. Mai exact, aceasta are 7000 U.I. (unităţi internaţionale) la o cantitate de 100 g, iar morcovii au, ca şi loboda, 6000 U.I. În plus, sfecla roşie mai conţine vitaminele A, B, C, E, minerale, dar şi cea mai mare cantitate de vitamina K conţinută într-o legumă.

Goji, numărul 1 în antioxidanţi

Fructele Goji sunt foarte bogate în vitamine, minerale şi nutrienţi. Sunt fără îndoială în topul celor mai complexe alimente create de natură şi sunt recunoscute ca fructule cu cel mai puternic efect antioxidant din lume. Menţin şi întăresc sistemul imunitar, cresc nivelul de energie, ajută tranzitul intestinal, reglează nivelul zahărului din sânge şi ajută la slăbit.

Kiwi are multă Vitamina C

Fructul de kiwi conţine cea mai mare cantitate de vitamina C, iar partea cea mai nutritivă este cea de sub coajă. De asemenea, kiwi conţine luteină (o substanţă despre care se spune că reduce riscul de apariţie a cancerului, a bolilor de inimă), fibre, cupru (ajută la întărirea oaselor), potasiu, magneziu, fier, calciu, vitaminele B6, C, E, acid folic sau crom.

Banana, bogată în potasiu

Banana este un aliment excelent atât în alimentaţia copiilor, cât şi a adulţilor. Un fruct de dimensiune medie o are chiar şi 600 mg de potasiu, iar conţinutul bogat al acestui nutrient reduce riscul de creştere a presiunii arteriale. În cazul copiilor sporeşte capacitatea de concentrare dacă consumă banană de 3 ori pe zi. Acest fruct mai conţine vitamina A, B6, C, acid folic, magneziu, fier, zinc şi este indicată în cazurile de anemie.

Credit foto: Flickr.com