Alimente gustoase care scad colesterolul și protejează vasele de sânge

Alimente gustoase care scad colesterolul și protejează vasele de sânge

Colesterolul și bolile coronariene au devenit unele din cele mai mari amenințări pentru sănătate. Totodată, există persoane care nu pot sau nu vor să țină regim. Dacă te numeri printre ei, poți să incluzi în alimentația ta alimente gustoase care scad colesterolul și protejează vasele de sânge. În plus, unele pot fi și mai apetisante dacă știi cum să le gătești.

Alimente gustoase care scad colesterolul. Avocado

Studiile medicale arată că avocado scade nivelul trigliceridelor și al colesterolului LDL (rău) și crește nivelul HDL (colesterolul bun). Acest lucru ajută la prevenirea formării plăcilor de aterom pe artere sau chiar la curățarea lor, dacă deja există. Avocado stimulează circulația sangvină, dar aceasta nu este singura lui calitate: are, în medie, 4 grame de proteine și 11 grame de fibre alimentare. În plus, conține o listă impresionantă de vitamine și antioxidanți. Folosește pastă de avocado în loc de unt sau maioneză atunci când faci sendviciuri.

Alimente gustoase care scad colesterolul. Broccoli

Broccoli conține o cantitate mare de vitamina K. Aceasta previne calcifierea arterelor. În plus, alte vitamine și antioxidanți din această legumă previn creșterea nivelului de colesterol din sânge. Deci, poate preîntâmpina numeroase afecțiuni cardiovasculare. Normalizeză tensiunea arterială. Reduce stresul oxidativ și previne formarea plăcii ateromatoase pe pereții arterelor.

Sucul de broccoli. Ce beneficii are pentru organism

Alimente gustoase care scad colesterolul. Legume și fructe de folos

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

'Tomatele, citricele, tărâţele de grâu, boabele de fasole scad colesterolul din sânge. Ridichea neagră este un bun diuretic, iar căpşunile şi fragile au efecte dovedite antigutoase. Alte legume, fructe și semințe sunt recomandate pentru eliminarea masivă a acidului uric și a uraților din sânge. Agrișele și coacăzele se consumă ca atare sau preparate în compoturi și supe. Se poate bea și 100 până la 300 ml suc proaspăt pe zi, în trei-patru reprize. Din coacăze uscate se poate prepara ceai (infuzie dintr-una sau două lingurițe la o cană). Se beau două-trei căni pe zi. Se face infuzie și din frunze (două lingurițe la o cană). Se beau trei căni pe zi, între mese. Cireșele, vișinele, fragii, căpșunele, zmeura și pererele se recomandă să fie consumate ca atare.'

Citește și: Cura cu cireșe împotriva obezității

Sursa foto: 123rf.com