Alimente de vară cu care poți să înlocuiești carnea

pasta de tahini bună să înlocuiești carnea

Fripturile grase și preparatele cu carne tocată nu mai sunt iubite vara! În zilele călduroase preferăm alimente ușoare, fructe și legume. Iată câteva alimente sănătoase, bogate în minerale și proteine, cu care poți să înlocuiești carnea.

 

Știai că proteinele ajută la o mai bună asimilare a vitaminelor și mineralelor? Oricât de ușor ai vrea să mănânci vara și chiar dacă ocolești carnea, nu ocoli și proteinele. Iată cu ce poți să înlocuiești carnea, dar să ai aceleași beneficii.

Migdalele, sățioase și nutritive

La micul dejun, pregătește o cană mare de iaurt cu migdale mărunțite. Lasă migdalele să se hidrateze în iaurt aproximativ 15 minute înainte de a le consuma și vor fi mai ușor de digerat. Va fi un dejun foarte consistent și sănătos, mai ales dacă adaugi și câteva fructe de vară. Migdalele au un conţinut ridicat de fibre şi proteine. De exemplu, un sfert de cană de migdale conţine 7.62 grame de proteine. Iar 10 migdale sunt egale cu o farfurie de spanac, deoarece sunt bogate în fier.

Semințele de dovleac

Cumpără semințe de dovleac deja decorticate și adaugă câteva lingurițe în salatele de crudități sau de fructe. Sunt dulci, aromate, crocante și foarte nutritive. 50 de grame de semințe de dovleac au 8 grame de proteine și un procent ridicat de magneziu care te ajută să îi oferi organismului mai multă energie.

Spirulina, o algă minune cu care poți să înlocuiești carnea

Se știe cât de multe propritetăți miraculoase are spirulina. Se recomandă 3 – 5 grame pe zi, iar vara este perioada excelentă, deoarece cura cu spirulină trebuie ținută timp de 3 luni și în fiecare zi trebuie consumate cantități mai mari de lichide sănătoase precum apa, supa sau ceaiul rece. Spirulina este formată din minim 50% proteine, Vitaminele A, B1, B2, B3, B6, B12, D, E, K, acid pantotenic, biotina, acid folic, precum și minerale ca mangan, cupru, fier, zinc, seleniu, fosfor, calciu (de 26 de ori mai mult decât laptele).

Încearcă tahini, pasta de susan

Poți să iei semințe de susan să faci singură pastă de tahini pentru un mic dejun sau o cină ușoară și consistentă. Se mai servește împreună cu humus, alături de o salată de roșii sau de vinete. Oricând poți să înlocuiești carnea cu acest preparat și nici nu îi vei simți lipsa. Tahini este bogat în proteine, în acizi grași sănătoși, în minerale precum mangan și magneziu, bune pentru creier și pentru inimă, dar conține și fitosteroli care combat depunerea de colesterol rău pe vasele de sânge.

sursa foto: 123rf.com

Loading...