Alimente de care avem nevoie primăvara

alimente primavara

Primăvara e antotimpul ideal pentru o curățare a organismului printr-o dietă bazată pe legume proaspete. Acestea ajută la reducerea masei de grăsime din corp și la buna funcționare a ficatului, după o iarna grea din toate punctele de vedere, mai ales din cel alimentar.

Legumele și fructele proaspete sunt esențiale pentru sănătate și e timpul să faci vizite mai dese în piețe pentru a-ți face stocul de verdețuri de primăvară.  Salatele ar trebui să fie la ordinea zilei pe masă, la fel ca și sucurile proaspete, pentru a-i oferi organismului toti nutrienții de care are nevoie.

Nu e nevoie sa faci schimbari majore în dieta ta, nu trebuie sa înlocuiești alimentele pe care le consumi în mod obișnuit cu frunze verzi, ci doar îmbogățește-ți meniul zilnic cu legume de primăvară – spanac, salată verde, ștevie, lobodă, leurdă, urzici, usturoi si ceapă verde etc.

Pe lângă acestea, nu scăpa din vedere nici anghinarea, bogată în acid folic, vitamina C, vitamina B și minerale. Acești nutrienți ajută la scăderea nivelului de „colesterol rău, asigură o sarcină sănătoasă, reduce nivelul radicalilor liberi și oferă o funcționare optimă a celulelor metabolice. Cum se consumă? Se fierb timp de 20 de minute, se scurg și se stropesc cu ulei de măsline infuzat cu usturoi.

 

Sparanghelul

E bogat în vitamina K (esențială în stoparea formării cheagurilor de sânge, a sănătății oaselor și a inimii, în prevenția cancerului), în seleniu, vitamina B etc. Sparanghelul e delicios daca se sotează cu usturoi, unt, sare. Aveți grijă să nu-l supracoaceți, deoarece își pierde din calitățile nutritive!

 

Salatele verzi (lăptuci, rucola, salată romaine etc)

Frunzele verzi de salată sunt încărcate de vitamina A, K, folat, clorofilă, fibre și apă – ceea ce le face ideale în reducerea inflamațiilor, în hidratare și, în general, în detoxifierea organismului.

 

Sfecla roșie

E bună pentru circulația sângelui la un nivel optim. De asemenea, poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale și la detoxifierea organismului datorită conținului de fitonutrienți.

sfecla rosie

 

Ceapa verde

Ar trebuie să fie nelipsită de pe mesele de primăvară datorită conținutului de vitamina C, vitamina B2, vitamina A și K. În plus, e o sursă bună de fosfor, magneziu, potasiu și de fibre. Ceapa verde ajută la scăderea „colesterolului rău, la reglarea nivelului de zahăr din sânge și are proprietăți antibacteriene, așa ca vă ferește de răceală și de gripă.

 

ceapa verde

Ridichile

Sunt considerate unii dintre cei mai buni agenți detoxifianți, deoarece ajută la purificarea stomacului și a ficatului. Sunt un diuretic natural și ajută la tratarea afecțiunilor urinare sau a celor legate de rinichi. În plus, ajută în prevenția cancerului, la hidratare, la reducerea febrei.

 

Opinia specialistului

Diana Porumb, nutriționist

„Este momentul ideal pentru a ne reface depozitele de vitamine și minerale

După o lungă perioadă în care am fost privați de alimente proaspete, crescute sub lumina directă a soarelui, primavara este momentul ideal pentru a ne reface depozitele de vitamine și minerale. În prima parte a anotimpului putem să creștem consumul de germeni și vlăstari de la diferite plante, pe care îi putem cultiva în ghivece, chiar pe un pervaz în bucătărie. Urmează apoi frunzele de spanac, leurdă, lobodă etc, iar mai spre finalul anotimpului, primele legume și fructe. Pentru a ne bucura de beneficiile acestor alimente, trebuie să le alegem pe cele bio și să le consumăm cât mai repede după recoltare.

 

Foto: Shutterstock