Alimente cu efect anticancer – ce mănânci ca să ții cumplita boală la distanță

Alimente cu efect anticancer

Anumite alimente pot proteja organismul de numeroase tipuri de cancer, prin întărirea sistemului imunitar, dar și efectul de inhibare a dezvoltării tumorilor. Iată care sunt aceste alimente cu efect anticancer!

 

De unul singur, un aliment nu poate oferi protecție împotriva cancerului. Însă oamenii de știință au constatat că o dietă compusă dintr-o mare varietate de legume, fructe, cereale și leguminoase poate să scadă riscul de apariție a numeroase tipuri de cancer.
În studiile de laborator s-a demonstrat că multe minerale, vitamine și fitochimicale au efecte benefice anticancer. Iar până la acest moment se consideră că cea mai bună protecție o oferă organismului îmbinarea compușilor din alimentele sănătoase incluse în dietă.

Greutatea corpului este un factor important

Specialiștii Institutului American pentru Cercetări împotriva Cancerului (AICR) au descoperit că excesul de greutate poate crește riscul de apariție a 11 tipuri de cancer (între care, cel la ficat, la stomac, la rinichi, cancerul pancreatic, esofagian, colorectal, ovarian, la prostată etc.).
Legumele și fructele au un număr scăzut de calorii, iar cerealele nerafinate și leguminoasele (boabele) conțin multe fibre, ceea ce ajută la gestionarea greutății. De aceea, AICR recomandă ca cel puțin 2/3 din alimentele din farfurie să fie vegetale, la fiecare masă. Și studiile sunt în continuă desfășurare, atât pentru prevenirea, cât și pentru combaterea maladiei.

Alimente cu efect anticancer dovedit

Mai mult decât orice supliment sau tipuri de vitamine, asimilarea de către organism a nutrienților proveniți din unele alimente poate ajuta stoparea dezvoltării tumorilor.

Morcovi – Asemeni spanacului și a varzei kale, morcovii conțin carotenoide, un grup de antioxidanți care pot ajuta la prevenirea cancerului rectal.

Roșii – Mâncate atât proaspete cât și la cuptor, roșiile sunt benefice în special pentru bărbați, deoarece pot să scadă riscul de apariție a cancerului la prostată prin conținutul de licopen.

Fibre – Cerealele nerafinate alături de unele rădăcinoase și diverse tipuri de vegetale și legume se pare că pot proteja împotriva cancerului la colon.

Usturoi – Orzanizația Mondială a Sănătății a recomadat includerea cât mai des a usturoiului în dietă. Puțin usturoi mâncat în fiecare zi ar scădea, consideră specialiștii, riscul de cancer la stomac, la sân și la colon.

Fructe și legume violet – Afinele, strugurii roșii, prunele, vinetele conțin antocianice și resveratrol. Despre anthocianice specialiștii susțin că omoară din celule canceroase, iar resveratolul are efecte benefice în combaterea cancerului la creier și leucemiei.

Semințe – Semințele de susan, de dovleac, de floarea soarelui conțin uleiuri sănătoase, vitamina E și fibre. Se spune că oamenii care consumă multe semințe în forma crudă au un sistem imunitar puternic.

Nuci de Brazilia – Aceste nuci conțin mult seleniu, un agent important anti-cancer. Alte alimente care conțin seleniu sunt ouăle bio, pieptul de pui organic, peștele ton, ceapa, broccoli, roșiile.

Pește gras – Conține o cantitate însemnată de acizi grași esențiali omega 3 cu efect împotriva cancerului și a metastazelor. De asemenea, peștele gras conține vitamina A, cu beneficii în unele tipuri de cancer. Cele mai bune surse de pește cu vitamina A sunt heringul, macroul și somonul. Despre uleiul de pește specialiștii spun că reduce ricul de cancer la sân, la prostată și la colon.

SFATUL SPECIALISTULUI

Prima linie de apărare

'Alimentaţia este prima linie de apărare împotriva diverselor forme de cancer. Vorbim despre o dietă echilibrată, corectă, dar şi despre o serie de alimente particulare, despre care s-a aflat în urma unor studii ştiinţifice că au în compoziţie substanţe cu potenţial de inhibare a procesului de dezvoltare a celulelor canceroase. Alimente aparent banale ca varza, conopida, broccoli, varza, usturoiul, ceapa, roşiile nu ar trebui să lipsească din alimentaţia noastră, pe toată durata vieţii. Nu trebuie să căutăm soluţii miraculoase sau plante exotice, ci să mergem săptămânal prin piaţă şi să ne aprovizionăm cu astfel de alimente.' (dr. Șerban Damian, nutriționist acreditat CIO, Centrul de nutriție Superfit)

dr. Șerban Damian

Credit foto: 123rf