Alimente care controlează tensiunea arterială

Alimente care controlează tensiunea arterială: Iaurtul natural și rodiile

În multe cazuri, hipertensiunea poate fi ținută în frâu doar cu ajutorul dietei. Află care sunt acele alimente care controlează tensiunea arterială. Dacă medicul ți-a dat o anumită medicație, este bine să respecți rețeta întocmai. Adaugă și aceste alimente delicioase în dieta ta pentru a evita problemele de sănătate.

Schimbarea dietei poate face minuni pentru hipertensivi. Pe lângă alimentele interzise, există și alimente care îi pot ajuta să se simtă mai bine. Vezi care sunt acele alimente care controlează tensiunea arterială. În plus, nu ar trebui să eviți mișcarea. Aceasta, alături de o hidratare corespunzătoare, îi poate ajuta să controleze tensiunea.

Citește și: Cele mai bune remedii pentru hipertensiune

Alimente care controlează tensiunea arterială: Fisticul

Dacă vrei ceva de ronțăit, alege fisticul, bineînțeles, nesărat sau îndulcit. Acesta ajută la scăderea tensiunii arteriale. Reduce rezistența vasculară periferică sau îngustarea vaselor de sânge. De asemenea, face ca ritmul cardiac să devină mai lent. O porție de fistic de mărimea pumnului tău pe zi te va ajuta în acest sens. Îl poți incorpora și în salate sau sosuri.

Citește și: Ananasul te ajută la slăbit și face digestia mai ușoară

Alimente care controlează tensiunea arterială: Uleiul de măsline

Uleiul de măsline conține grăsimi benefice și polifenoli, substanțe antiinflamatoare care reduc tensiunea. Poți consuma două-trei linguri de ulei pe zi în salate sau mâncături. Sunt utile și uleiul de cânepă sau cel de floarea-soarelui presat la rece. Consumarea a două linguri de ulei de măsline pe stomacul gol sau seara la culcare reglează metabolismul lipidelor. Previne creșterea nivelului colesterolului „rău'. Reduce depozitele de grăsime depuse pe vasele sangvine. Pentru a avea efect, trebuie făcută o cură de opt săptămâni. Așa vei proteja aparatul cardiovascular și preveni bolile de inimă, hipertensiunea arterială şi ateroscleroza coronariană.

Citește și: Ce rol are iodul în organism. 10 beneficii ale iodului

Alimente care controlează tensiunea arterială: Lintea și alte leguminoase

Lintea este un aliment de bază în alimentația multor popoare. Este o sursă excelentă de proteine vegetale. În plus, oamenii de știință au observat că o alimentație bogată în linte scade tensiunea și colesterolul. Aceleași efecte benefice le au fasolea, năutul și mazărea. Pot fi gătite în multe feluri. Poți prepara supe și mâncăruri sau le poți adăuga fierte în salate.

Alimente care controlează tensiunea arterială: Iaurtul natural

Asociația Americană a Inimii observă că iaurtul poate reduce riscul de a face hipertensiunea arterială la femei. Cercetătorii au constatat că doamnele de 40-50 de ani care au consumat 5 până la 7 porții de iaurt pe săptămână timp de 18–30 de ani aveau un risc cu 20 % mai mic de a face hipertensiune comparativ cu femeile de aceeași vârstă. Bărbații nu par să beneficieze de aceleași rezultate, dar consumul lor de iaurt a fost mai mic. Alege iaurtul natural, neîndulcit. Poți adăuga în el fructe, nuci sau semințe.

Alimente care controlează tensiunea arterială: Rodiile

O cană cu suc proaspăt de rodii zilnic timp de o lună poate ține în frâu hipertensiunea, observă un studiu medical. Cercetătorii atribuie efectul conținutului mare de antioxidanți din acest fruct. Dacă alegi să cumperi suc ambalat verifică pe etichetă să nu aibă zahăr adăugat.

Citește și: 12 alimente alcaline care previn obezitatea, cancerul și bolile de inimă

Alimente care controlează tensiunea arterială: Scorțișoara

Scorțișoara poate reduce tensiunea arterială pe termen scurt. Mai multe studii arată că scorțișoara scade presiunea arterială cu aproximativ 5.39 mm Hg și pe cea diastolică cu 2.6 mm Hg. O poți include în dietă adăugând-o la cerealele de dimineață sau peste fructe proaspete, ca o alternativă la zahăr.

Citește și: 9 beneficii nutriționale pe care le are ceaiul Oolong

Alimente care controlează tensiunea arterială: Vegetale cât mai multe

Dr. farmacist Ovidiu Bojor'În hipertensiune, se recomandă vegetalele, fructele proaspete sau sucul de fructe, supele uşoare (consome-uri) de legume. Dintre rădăcinoase, este indicată ţelina rasă sau sub formă de salată combinată cu morcovi, sub formă de supă sau garnituri la alte mâncăruri. Sunt benefice şi guliile, ridichile roşii sau negre (rase), fără sare. Dintre fructe, sunt preferate coacăzele, lămâile, vişinele şi merele. Sunt interzise toate băuturile alcoolice, cele care conțin cofeină, condimentele iuţi, murăturile, sarea,' spune dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com