În perioada de vară este minunat să te poţi relaxa în locurile care îţi plac şi să simţi căldura plăcută a soarelui pe piele. Însă expunerea la bronz trebuie făcută cu atenţie şi, din fericire, sunt şi unele alimente care ne vin în ajutor pentru a preveni arsurile solare. Tu trebuie doar să le reţii şi să te asiguri că le ai la îndemână.

Gustoasele roşii conţin un antioxidant numit licopen care reuşeşte să reducă sensibilitatea pielii la soare, prevenind arsurile. Licopenul neutralizează efectele negative ale razelor ultraviolete, iar dacă mănânci alimente care conţin această substanţă încetineşti îmbătrânirea pielii.

Atât morcovii, cât şi ardeii roşii, portocalii, galbeni conţin carotenoide, antioxidanţi care au o acţiune benefică, asemeni vitaminei A. Consumul acestor legume sporeşte protejarea celulelor şi reduce iritaţiile pielii cauzate de razele UVB, ce produc leziuni de suprafaţă.

Portocalele şi grepfrutul conţin o cantitate însemnată de limonen, o substanţă care protejează ţesuturile, dar şi de flavonoide, care grăbesc vindecarea pielii în caz de arsuri.

Acizii graşi Omega-3 care se găsesc în special în scoici, stridii şi în carnea de peşte mai grasă au o incredibilă acţiune antiinflamatoare. Şi, mai mult decât atât, neutralizează acţiunea radicalilor liberi şi pot preveni cancerul de piele.

Un aliment foarte sănătos, usturoiul, poate combate efectele radiaţiilor ultraviolete, deoarece conţine un compus natural numit alicină, care are proprietăţi antioxidante şi de regenerare.

Uleiul de măsline este unul dntre produsele alimentare bogate în antioxindaţi. De asemenea, se crede că includerea cu regularitate a uleiului de măsline în alimentaţie face ca pielea să devină cu până la 35% mai protejată de efecte negative ale expunerii la soare.

Nucile au, asemeni peştelui, un conţinut ridicat de acizi graşi, care pot spori protecţia împotriva arsurilor solare.

Profită de vitamine și de substanțele nutritive!

”În perioadele în care ne expunem la soare este important ca pe lângă hidratarea cu apă și lichide neîndulcite să mărim consumul de legume și de fructe și să evităm consumul excesiv de proteine și de grăsimi saturate. Vor ajuta la întărirea organismului cu vitamine și substanțe nutritive naturale și vor optimiza echilibrul în corp.” (Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, cori.ro)

Cori Grămescu

Credit foto: Shutterstock