10 alimente care te pot ajuta să trăiești mai mult:

 

  1. Pentru o inimă sănătoasă

O inimă sănătoasă înseamnă și o greutate potrivită pentru vârsta și înălțimea ta, iar acest lucru este foarte important, deoarece 55% din populația României este considerată supraponderală, potrivit unui raport realizat de Nielsen CEE, în anul 2017. O dietă sănătoasă pentru inima ta trebuie să conțină legume, alune, nuci, cereale integrale, lactate degresate, mult pește, precum somon sau hering, ambele variante fiind bogate în acizi grași omega-3. Tot pe această listă se află și fructele, o resursă extraordinară de vitamine pentru organism. Dacă nu ești obișnuită să incluzi fructele în meniul tău zilnic, folosește un storcător care îți permite să produci sucuri delicioase, fără efort și care îți oferă să adaugi și pulpa fructului, cea care conține cei mai mulți nutrienți de care ai nevoie. Cu o simplă comutare de buton poți obține, după preferințe, un suc limpede sau unul mai cremos, cu 50% mai multe fibre. De asemenea, poți produce printr-o singură utilizare până la 3 litri de suc proaspăt de fructe, pe care mai apoi îl poți depozita în frigider.

 

  1. Pentru o minte activă

Pierderea memoriei este una dintre marile griji printre adulți, aceasta fiind explicată printr-o lipsă de vitamina B12. Carnea, peștele, cerealele integrale și produsele lactate trebuie să se regăsească în permanență în meniul tău zilnic, pentru a putea acoperi și acest aspect. Adam Drewnowski, directorului Programului Științific de Nutriție de la Universitatea din Washington declară că: “Sfatul meu pentru oricine ar fi că mai multe fructe și antioxidanți vor fi mereu mai bune decât o felie de tort.“

 

  1. 3. Pentru mai multă forță

Pe măsura ce înaintezi în vârstă, corpul tău va avea nevoie de mai multă proteină, elementul care stă la baza mușchilor din corpul tău. Cheryl Rock, medic de familie de la Universitatea din California, susține faptul că: “Dacă nu mănânci destulă proteină, corpul tău va distruge mușchii în loc să-i consolideze“. Ouăle, iaurtul degresat, brânza laptele, carnea ușoară, peștele sau fructele de mare și fasolea reprezintă surse excelente de proteină în acest caz.

 

  1. Pentru oase puternice

Pentru oase sănătoase, vei avea nevoie de surse de calciu în meniul tău, dar și de vitamina D. Aici vorbim din nou despre produsele lactate, pe care trebuie să le mănânci totuși cu măsură, pentru a nu avea probleme digestive mai târziu.

 

Un meniu sănătos trebuie să fie unul complet, din care să nu îți lipsească în nicio clipă principalele vitamine și nutrienți de care ai nevoie. Iar fructele, cerealele integrale, laptele, brânza slabă, peștele, carnea, uleiul de măsline, cel de arahide, alunele și nucile sunt 10 dintre alimentele recomandate de specialiști.

 

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: By puhhha