12 alimente care previn Alzheimerul. Consumă-le zilnic!

 Alimente care previn Alzheimerul: varza Kale și alte legume cu frunze verzi

Boala Alzheimer este una dintre cele mai frecvente cauze ale demenței senile (în proporție de 60-70%). Această boală cronică neurodegenerativă începe, de obicei, lent și se înrăutățește în timp. Află care sunt cele mai bune alimente care previn Alzheimerul și consumă-le zilnic.

Simptomele inițiale pot include dificultăți în ce privește memoria și în gândire. Pe măsură ce boala avansează, simptomele pot include probleme cu limbajul, schimbări de dispoziție, pierderea motivației, gestionarea problemelor de auto-îngrijire și de comportament. De aceea, este important să consumi alimente care previn Alzheimerul. Dieta este una din metodele de a preveni boala.

1. Alimente care previn Alzheimerul: afinele


Afinele sunt
bogate în antioxidanți, care pot proteja creierul de deteriorarea pe care o provoacă radicalii liberi. Ele protejează organismul de compușii dăunători care pot provoca boli degenerative, cum ar fi Alzheimer, scleroza multiplă și Parkinson.

Te poți bucura de aceste fructe de pădure ca gustare în orice moment al zilei. Le poți consuma ca atare sau le poți folosi în salate de fructe, cu cereale sau piureuri.

Uleiul esențial din semințe de rodie și 7 beneficii ale sale

2. Alimente care previn Alzheimerul: varza Kale și alte legume cu frunze verzi


Legumele verzi cu frunze ajută la menținerea abilităților mentale clare, la prevenirea declinului cognitiv și la reducerea riscului de
a face Alzheimer.

Varza kale este o bogată sursă de vitamina B12, care este importantă pentru sănătatea cognitivă.
De asemenea, vitamina K din kale și alte legume cu frunze verzi este legată de o sănătate mintală mai bună
pentru că încetinește declinul cognitiv.

Ar trebui să incluzi în fiecare zi una până la două porții de legume cu frunze verzi pe zi.

Vitaminele: află de ce sunt atât de importante pentru organism

3. Alimente care previn Alzheimerul: Ceaiul verde

Când vine vorba de băuturi bogate în antioxidanți care îmbunătățesc activitatea creierului, ceaiul verde ar trebui sa fie inclus în listă.

Caracterul antioxidant al acestuia susține vasele sangvine sănătoase, inclusiv pe cele din creier. De asemenea, consumul de ceai verde poate întârzia apariția Alzheimerului și a Parkinsonului.

Bea 2 – 3 cești de ceai verde zilnic pentru a-ți proteja creierul pe termen lung.

Surse alternative de vitamina B12 pentru cei care țin post și pentru vegani

Alte alimente care previn Alzheimerul:

  • peștele gras;
  • uleiul de măsline și de nucă de cocos;
  • broccoli;
  • nucile;
  • merele;
  • castraveții;
  • morcovii;
  • turmericul și scorțișoara.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com