Alimente care îți curăță arterele

alimente care curata arterele

A avea artere încărcate, înfundate, înseamnă a suferi de boli de inimă, iar bolile de inimă sunt principala cauză a deceselor în lume. Păstrează-ți inima sănătoasă prin consumul de alimente benefice: sparanghel, pește gras, broccoli, ulei de măsline etc.

 

Principala cauză a deceselor la nivel mondial sunt bolile de inimă. Unul din patru decese sunt cauzate de afecțiunile cardiovasculare. Acestea devin fatale când pereții arterelor prin care circulă sângele se îngroașă foarte mult, restricționând circulația sângelui. Arterele sunt căile prin care sângele cu oxigen circulă de la inimă către țesuturile organismului. Când această placă se depune pe artere, iar circulația sângelui e sugrumată, apar atacul de cord, accidentul vascular cerebral și alte afecțiuni cardiovasculare. Ce se poate face pentru a păstra arterele sănătoase și curate, fără apariția acestor blocaje? În primul rând, controlul alimentației, care poate fi un remediu natural de regres al plăcii și de prevenire a unor afecțiuni ulterioare.

Iată care sunt alimentele recomandate pentru a vă păstra o circulație sănătoasă a sângelui prin niște artere curate.

 

Sparanghelul

Plin de fibre și de minerale, ajută la scăderea tensiunii arteriale și previne blocajele de sânge. Acționează în interiorul venelor și al arterelor prin diminuarea inflamațiilor. Dinamizează producerea de antioxidanți care previn oxidarea, răspunzatoare de blocarea arterelor. De asemenea, sparanghelul conține acid alfa linoleic și acid folic, care previn rigidizarea arterelor. Acesta se poate consuma preparat la abur, la grătar sau chiar crud, în salate.

Avocado

Avocado ajută la reducerea nivelului de colesterol rău si la creșterea colesterolului bun. Conține vitamina E, care previne oxidarea colesterolului și potasiu, cunoscut pentru eficiența sa în scăderea tensiunii arteriale. Avocado e un substitut sănătos pentru maioneză.

Broccoli

Broccoli previne înfundarea areterelor datorită conțintului de vitamina K. Aceasta previne acțiunea dăunătoare a calciului asupra arterelor și, datorită conținutului de fibre, scade tensiunea arterială și reduce stresul. Stresul e una dintre principalele cauze care duc la încărcarea cu placă a pereților arterelor. De asemenea, broccoli conțin sulforafan, care ajută organismul să-și folosească în mod corespunzător proteinele pentru a preveni formarea plăcii arteriale.

 

Peștele gras

Macroul, somonul, sardinele, heringul și tonul sunt pești bogați în grăsimi sănătoase, cele care împiedică înfundarea arterelor. Acizii grași Omega 3 ajută la formarea colesterolului bun din organism prin reducerea nivelului de trigliceride, reducerea inflamării vaselor de sânge și formarea de cheaguri în sânge. De asemenea, ajută și la reducerea tensiunii arteriale. Medicii recomandă consumul a cel puțin două porții de pește pe săptămână pentru reducerea șanselor de a avea artere încărcate.

 

Nuci, ulei de măsline

În loc sa dați iama în pachetul cu biscuiți sau cu covrigei, alegeți ca gustare migdalele – bogate în grăsimi mononesaturate, vitamina E, fibre și proteine. Magneziul conținut de migdale ajută la reducerea plăcii arteriale și la scăderea tensiunii arteriale. E recomandat consumul de cinci porții pe săptămână.

Uleiul de măsline e bogat în acizi grași care scad colesterolul rău. Bogat în atioxidanți, e unul dintre cele mai sănătoase uleiuri pentru gătit și e recomandat cel 100% virgin și organic.

 

Alte alimente recomandate în păstrarea unor artere curate: pepenele roșu, turmericul, spanacul, cerealele integrale.

 

Opinia specialistului

Dr Lavinia  Bratu, Dr. Biolog, Psiholog, Consilier Nutriție, www.laviniabratu.ro

 

Activitatea fizică vs. sedentarism, alimentație și echilibrul emoțional

Atunci când vorbesc cu pacienții, în cabinet, despre afecțiuni ale aparatului cardiovascular, întotdeauna fac referire la trei aspecte majore: activitatea fizică vs. sedentarism, alimentație și echilibrul emoțional. În ce privește mâncarea de zi cu zi, poate cel mai important aspect este cel cu privirea la optimizarea unui consum de proteină animală, în sensul alegerilor și cantității. Mâncarea ar fi bine să nu fie prăjită, să o pregătim termic la cuptor, grătar, abur. Importantă este cantitatea considerabilă de legume crude sau gătite ușor – de 2 ori mai multă salată sau produs vegetal ar fi bine să însoțească întodeauna proteina de origine animală. De exemplu, un pește la grătar să fie însoțit de o cantitate dublă față de dimensiunea sa, de legume crude – sub formă de salată – sau gătite la abur – broccoli, sparanghel, morcov, conopidă etc. Eliminați complet mezelurile și produsele de patiserie ce conțin multe grăsimi nefavorabile stării de bine. Și, multă mișcare fizică, aceasta poate fi una dintre cheile longevității să sănătății, în general!