Alimente care îți cresc senzualitatea

Credit foto: Shutterstock

Între unele alimente pe care le mănânci și senzualitatea pe care o emani există o legătură dovedită științific. Așa că poți lua în calcul și acest aspect când decizi ce meniu să alegi.

 

Indiferent dacă ne referim la femei sau la bărbați, nivelul de testosteron din organism are beneficii importante și poate fi stimulat prin alimentație. Acesta contribuie la construcția musculaturii, protejează oasele, protejează creierul și sporește senzualitatea.
Deși caracteristicile testosteronului sunt considerate masculine, ambele sexe au nevoie de el în diferite proporții. De altfel, acest hormon este produs atât de testicule, la bărbați, cât și de ovare, la femei.

Produse alimentare care sporesc testosteronul

Un expert american în fitness și specialist în domeniul sănătății, Jillian Michaels, a notat în cartea sa, denumită 'Fii stăpânul metabolismului tău', o serie de alimente care, conform studiilor, îmbunătățesc nivelul de testosteron:
Complexul de vitamine B, care se găsește în alimente precum cereale îmbogățite, fasole, carne de pasăre, pește, s-a dovedit a fi în strânsă corelație cu un nivel ridicat de testosteron.
Lactatele, ouăle, carnea slabă, peștele și arahidele conțin niacină, cunoscută și ca vitamina B3. Această s-a dovedit a stimula nivelul de colesterol bun (HDL), care este asociat cu un nivel crescut de testosteron.
Usturoiul și ceapa conțin alicină, ce inhibă secreția de cortizol (hormon de stres care favorizează depozitele de grăsime și scade secreția de testosteron) și intervine în funcționarea normală a acestuia. S-a descoperit că usturoiul în combinație cu proteine duce la creșterea testosteronului. Poți adăuga usturoi și de ceapă pe friptură sau sandvișuri.
Stridiile, scoicile, carnea de vită și de porc, carnea de curcan, de miel, iaurtul, brânza Cheddar, caju, migdalele, dar și năutul conțin zinc, care pare să fie cel mai important micronutrient pentru creșterea nivelului de testosteron. Alte alimente care conțin zinc sunt germeni de grâu, semințe de susan, semințe de dovleac, cacao.

Apetitul sexual și performanța, influențate de acest hormon

Atât pentru barbați, cât și pentru femei, este important nivelul de testosteron din organism. Apetitul sexual și performanța sexuală sunt influențate de acest hormon, care are rol inclusiv în sănătatea cardiovasculară, în menținerea masei musculare și a densității oaselor, în special la persoanele vârstnice. În plus, testosteronul ridicat este asociat cu încrederea în sine și dorința de succes.

Atenție la tipul de suplimente!

O atenționare specială referitoare la suplimentele care susțin că sporesc testosteronul este menționată de medicul specialist Șerban Damian. 'Există multe suplimente nutritive care vin cu promisiunea de a mări secreţia de testosteron, însă multe dintre ele nu au absolut niciun efect. Altele, aşa cum sunt tribulus terrestris și ZMA pot să influenţeze uşor nivelul testosteronului, însă numai în limitele fiziologice.'

Stilul de viață echilibrat menține limitele normale

'Valorile normale testosteron pentru bărbaţi sunt 10-28 ng/l, iar pentru femei 0,2-2,9 ng/l. Un stil de viaţă echilibrat, cu alimentaţie variată şi efort fizic regulat este suficient pentru a menţine secreţia de testosteron în limite normale. Anumite alimente, aşa cum sunt cele menţionate în articol, pot influenţa nivelul testosteronului, menţinându-l în zona optimă.' (dr. Șerban Damian, nutriționist acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

Dr. Serban Damian poza nou mic

dr. Șerban Damian

Credit foto: Shutterstock