Alimente care fac bine pielii

Alimente care fac bine pielii

Zilele cu soare vor fi tot mai dese, așa că trebuie să știi că o alimentație corectă îți poate asigura atât menținerea siluetei, cât și o protecție mai bună a pielii.

 

Dieta bogată în legume, fructe, leguminoase, nuci, semințe și cereale integrale poate îmbunătăți semnificativ sănătatea organsimului, însă unele alimente naturale au un efect special asupra aspectului mai tânăr și al strălucirii pielii.

Roșiile conțin licopen și vitamina C, cu multiple beneficii asupra pielii: are efect de combatere a îmbătrânirii premature din cauza expunerii la radiațiile UV, tratează hiperpigmentarea (petele închise de pe piele) și favorizează producerea colagenului, care dă elasticitate pielii și încetinește apariția ridurilor. Pasta de tomate crescute organic are o concentrație mare a acestor nutrienți benefici pielii.

Morcovii au pe lângă vitamina A și betacaroten alături de vitamina C. Consumați des, morcovii au efect antioxidant şi de protecţie solară.

Fructele de pădure, ca afinele și zmeura, abundă în antioxidanți, flavonoide, polifenol, vitamine și minerale, ceea ce le dau proprietăți antiinflamatorii și pot preveni îmbătrânirea pielii.

Portocalele sunt renumite pentru conținutul de vitamina C, care ajută la prevenirea îmbătrânirii pielii, a hiperpigmentării și poate îmbunătăți secreția de colagen. Nivelul ridicat de antioxidanți care se regăsește în portocale poate reduce și efectele cauzate de radicalii liberi, adică mai puține riduri. Tot portocalele, datorită conținutului de apă, pot menține o bună hidratare a pielii și elasticitatea acesteia.

Avocado, fructe binecunoscute pentru grăsimile sănătoase pe care le conțin, mai exact acizi grași poli și monounsaturați, păstrează pielea hidratată și sănătoasă. Aceiași acizi grași pot ajuta la o absorbție mai bună a vitaminelor și a nutrienților din aceste alimente, care protejează împotriva efectelor cauzate de razele soarelui. De-a lungul timpului, conținutul fructului de avocado a fost asociat și cu reducerea efectelor date de razele ultraviolete, conform mai multor studii.

Alte alimente recomandate pentru o piele frumoasă

Pentru a avea o piele sănătoasă și cu aspect frumos este bine să incluzi în meniul tău și alte alimente precum cele bogate în acizi grași omega 3 (peşte gras, seminţe de dovleac neprăjite, seminţe de in, migdale crude). De asemenea, citrice, deoarece conțin vitamina C cu acțiune de prevenire a ridurilor şi stimulare a producţiei de colagen, dar și fibre și cereale integrale.
'Pentru a avea efectul scontat este bine ca acestea să fie incluse în alimentația noastră de zi cu zi, în forma lor naturală, nepreparate, fără însă a face excese.', recomandă medicul dermatolog Andreea Stancu.

Beneficiile dietei sunt vizibile în timp

'Odată ce faceți schimbări în dietă să nu vă așteptați la un miracol peste noapte. Este nevoie cam de șase săptămâni pentru pielea nouă să iasă la suprafață, astfel încât beneficiile schimbarii dietei vor fi vizibile după tot atât timp! Pentru afecțiuni persistente ale pielii, discutați cu medicul dumneavoastră dermatolog.' (Dr. Andreea Stancu, medic dermatolog)

Credit foto: arhiva personală

Dr. Andreea Stancu

Credit foto: Shutterstock