Betacarotenul produce colorarea în portocaliu și galben a unor fructe și legume, dar se găsește și în vegetale de culoare verde sau roșie și în anumite cereale și uleiuri.

Alimente care conțin beta caroten. Legume și fructe galbene, portocalii sau roșii

Mai ales legumele și fructele de culoare portocalie conțin beta caroten. Morcovii au o concentrație foarte mare. Pot fi consumați și fierți pentru că nu-și pierd această calitate. Alte legume și fructe care îl conțin sunt dovleacul, ardeii grași portocalii, cartofii dulci, caisele, pepenele galben și papaya. Se găsește și în alimente de culoare galbenă, cum ar fi mango, porumb, ardei grași galbeni. Și roșiile conțin betacaroten, împreună cu ardeii capia, ridichile, sfecla sau pepenele roșu.

7 alimente care pot cauza constipația. Trebuie să le consumi cu moderație

Alimente care conțin beta caroten. Vegetale verzi

Multe legume cu frunze verzi sunt o sursă bună de beta caroten. Concentrația cea mai mare se găsește în spanac și în varza kale. Mai este prezent și în salată verde, varză, pătrunjel, mazăre, ardei gras verde, broccoli, varză de Brussels, sparanghel, avocado și kiwi.

Alimente care conțin beta caroten. Alte surse importante

Una dintre cele mai importante surse de beta caroten este alga numită spirulină. Institutul Național al Sănătății din SUA a descoperit că are o concentrație mai mare decât în morcovi. Se mai găsește într-o ciupercă pe nume Monascus purpureus care este cercetată acum pentru a o folosi ca tratament pentru persoanele cu deficit de vitamina A. În plus, mai găsești beta caroten în ovăz, fasole și linte.

Persoanele care nu consumă suficiente alimente care conțin beta caroten sau care au deficit de vitamina A ar trebui să ia suplimente alimentare la recomandarea medicului curant.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com