Alimente bune pentru tranzitul intestinal

Alimente bune pentru tranzitul intestinal

Alimentaţia joaca un rol esenţial în prevenirea problemelor tranzitului intestinal. De asemenea, consumul redus de lichide, mesele neregulate, viaţa sedentară sunt factori la fel de importanţi. Iată cele mai eficiente produse alimentare şi ce metode să aplici.

Cerealele integrale – Ovăzul, secara, grâul, orzul dau organismului energie. Consumate zilnic, cerealele reglează tranzitul intestinal şi scad glicemia. De asemenea, mai multe studiile efectuate de-a lungul timpului au indicat că femeile care mănncă zilnic cereale integrale au şanse mai mici să se îngraşe.

Seminţele de in – Chiar daca par nişte ingrediente exotice, seminţele de in şi de quinoa, precum şi fibrele solubile din konjac fac minuni pentru digestie. Include-le în alimentaţia ta zilnică pentru o digestie optima.

Iaurtul – Alături de kefir şi de laptele bătut, iaurtul este şi el o soluţie pentru a îmbunătăţi digestia. Alege iaurtul simplu, fără zahăr, cu un conţinut scăzut de grăsime (până în 3 %), iar dacă doreşti îl poţi îndulci acasă cu bucăţele de fructe proaspete.

Fructele – Prunele uscate sunt bogate în minerale şi vitamine. Dacă le înmoi în apă sau în iaurt câteva ore şi apoi le mănânci, vei constata efectul lor laxativ. De asemenea, strugurii stimulează digestia şi grabesc eliminarea toxinelor, fiind un foarte bun diuretic. Nu în ultimul rând, un măr sau un mango pe zi sunt benefice şi ele în tratarea constipaţiei.

Legumele – Includerea legumelor proaspete în meniul cât mai multor mese asigură o cantitate optimă de fibre, ce stimulează tranzitul intestinal.

Uleiul de măsline – Este foarte bine tolerat de stomac şi acţionează ca un laxativ blând. Foloseşte-l când prepari salate proaspete sau ia o linguriţă de ulei de măsline pe stomacul gol. Un pahar de apă rece dimineaţa are acelaşi efect.

Zeama de varză – Sucul de varză consumat de trei ori pe zi, după fiecare masă, asigură un scaun normal şi reglează digestia.

Antrenamentul digestiv

Încearcă să ai un program regulat de viaţă, incluzând mâncarea servită la mese regulate, odihna şi un ritm constant al 'scaunului'. 'Este important să mergi la toaletă atunci când simţi nevoia să o faci, iar dacă ai deja probleme cu constipaţia încearcă să construieşti un reflex mergând la toaletă în fiecare zi, la aceeaşi oră dimineaţa şi seara, încercând timp de 10 minute să ai scaun. Acest aspect al antrenamentului digestiv este cel mai adesea ignorant în contextul unei vieţi foarte aglomerate, dar este un instrument foarte util în combaterea constipaţiei şi asigurarea unui tranzit digestiv corect', explică specialistul în nutriţie Cori Grămescu.

Evită ceaiul de slăbit şi cafeaua

Cori Gramescu

Cori Grămescu

'Pentru a avea un tranzit intestinal bun este esenţial să asigurăm un nivel optim de hidratare. Consumă cel puţin 2 litri de apă pe zi şi evită băuturile diuretice, ca ceaiuri de slăbit sau pentru eliminarea retenţiei de apa, cafea în exces, alcool. De asemenea, activitatea fizică moderată şi regulată face minuni atât pentru muşchi, cât şi pentru întreţinerea unei digestii sănătoase. Nu uita de cele minim 30 de minute de mişcare zilnică, pentru a avea o stare bună de sănătate fizică.' Cori Grămescu, coach de lifestyle și tehnician în nutriție, www.cori.ro)

Credit foto: Flickr.com