Fumezi? Iată ce alimente nu trebuie să lipsească de pe masa fumătorilor!

Fumezi? Iată ce alimente nu trebuie să lipsească de pe masa fumătorilor!

Persoanele fumătoare, ca și cele care nu obișnuiesc să facă sport, sunt uneori mai predispuse la unele afecțiuni. Află ce alimente le sunt recomandate pentru a avea o sănătate cât mai bună.

Stilul de viaţă rapid şi aglomerat, care duce deseori la neglijarea orelor de masă şi a produselor alese în meniul zilnic, dăunează sănătății. Mai ales dacă ne referim la persoanele care au viaţa sedentară şi în cazul celor care fumează.

Trebuie evitate produsele rafinate, procesate şi ambalate, în favoarea fructelor și a legumelor proaspecte cu un conținut mai mare în vitamine şi minerale. De asemenea, fructele și legumele sunt bogate și în antioxidanţi, care mai atenuează, cât se poate, efectul nociv al fumatului.

Riscuri pentru sănătate

Oamenii care nu fac mișcare suficient şi cei care fumează, pe fondul stresului cotidian, sunt mai predispuşi la boli ale inimii, la accident vascular cerebral şi la infarct miocardic. Iar celor cu afecţiuni cardiovasculare li se recomandă să includă în meniul lor zilnic, pe lângă fructe cu conţinut mic în carbohidraţi (afine, mere, zmeură, mure, pepene, piersici, pere, caise, gutui, avocado, roşii), legume, leguminoase (fasole, mazăre) şi alimente bogate în grăsimi bune (nesaturate).

Peştele gras și uleiurile vegetale naturale sunt alimentele de bază când vine vorba de grăsimi bune. Contează şi ce tip de ulei alegem: uleiul de floarea soarelui conţine mult Omega 6, iar uleiurile de rapiţă şi de in conţin o cantitate importantă de Omega 3. Totodată, nucile, alunele, migdalele şi fisticul ne pot oferi ocazional grăsimi bune şi esențiale. Cantităţile acestor alimente sunt importante, frecvenţa consumului şi mai ales asocierea lor într-o dietă echilibrată ar constitui premiza unei alimentaţii care să aducă un plus stării de sănătate prin încercarea de control a factorilor de risc cardiovasculari', spune dr. Ciprian Constantin.

Cantitatea de nuci, alune, migdale ar trebui adaptată pentru a putea conta din partea lor pe calorii puţine. Nu există însă o cantitate optimă recomandată pentru toţi!

Grăsimile bune protejează sistemul cardiovascular

În ciuda faptului că lumea asociază grăsimile cu excesul de greutate, în realitate acestea sunt esenţiale pentru organism. Trebuie doar să ştim cum să le diferenţiem şi să alegem cu atenţie ce anume să consumăm.

'Grăsimile bune ajută la menţinerea colesterolului în limite normale şi încearcă să contribuie la protejarea sănătăţii inimii. Singurele grăsimi pe care organismul nu le poate produce sunt cele esenţiale, adică Omega 3 şi Omega 6. Acestea fac parte din categoria grăsimilor bune şi sunt importante pentru buna funcţionare a organismului, mai ales a sistemului cardiovascular. ', e de părere medicul specialist. (dr. Ciprian Constantin, Șef Departament Nutriție și Diabet – Spitalul Militar Central 'Carol Davila')

Dr. Ciprian Constantin

Dr. Ciprian Constantin

Credit foto: 123rf.com