Alimentele care favorizeaza somnul sunt cele care conțin triptofan, un aminoacid pe care organismul îl folosește pentru a fabrica serotonina, un neurotransmițător care încetinește traficul nervos, astfel încât creierul nu mai este atât de solicitat ca peste zi.

Laptele și iaurtul sunt bogate în proteine care conțin triptofac și conumul acestora înainte de culcare este o solutie pentru ca o persoana să aibă un somn de calitate.

Albușul de ou conține cantități însemnate de proteine și triptofan. Trebuie consumat cu cel puțin 30 de minute înainte de culcare și somnul vai fi, și el, mai odihnitor.

Semințele de dovleac sunt bogate în proteine, triptofac și magneziu. O gustare este recomandată pentru un somn odihnitor deoarece relaxează mușchii. O poți consuma dacă te uiți seara la televizor sau dacă preferi semințe de susan și de floarea soarelui, acestea au același efect de influențare a programului de somn.

Combate sforăitul prin alimentație

Multe persoane se confruntă cu situații neplăcute din cauza sforăitului. Însă, se pare, vitamina C ar reduce această problemă. Citricele pot fi o soluție, așa că mănâncă o portocală, un grepfruit sau unul, două fructe de kiwi înainte de culcare. În schimb, consumul de alcool, de exemplu, este contraindicat deoarece poate duce la apariția sforăitului și a apneei.

Cum să eviți trezitul peste noapte

Hidratarea este importantă inclusiv înainte de culcare. Bea un pahar cu apă. De asemenea, stresul ar putea fi o cauză pentru trezitul în timpul nopții, așa că evită să mânci seara dulciuri, mai ales ciocolată. În schimb, alimentele naturale care conțin vitamina C contribuie la ameliorarea stării de nervozitate.

Credit foto:

Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri