Alimentație de calitate: cum te menții sănătoasă mâncând corect

Alimentație de calitate: cum te menții sănătoasă mâncând corect

Alimentația sănătoasă și stilul de viață activ sunt preocupări tot mai importante în zilele noastre. Conform cercetărilor în domeniul sănătății, acestea ne pot asigura un trai lung și lipsit de probleme medicale.

 

Cu toate astea, există extreme și în acest sens; Asociația Națională a Tulburărilor de Alimentație (NEDA, S.U.A.) ne vorbește tot mai mult în ultimul timp despre ortorexie – o condiție asociată cu obsesia de a mânca sănătos. Tocmai de aceea, primul lucru pe care trebuie să îl ai în vedere în ceea ce privește hrana este echilibrul.

 

Ce caracterizează o alimentație sănătoasă?

 

De la alegerea grupelor de alimente la sortarea calitativă a acestora și modul de preparare, există o serie de aspecte de care trebuie să ții cont pentru a avea un stil de viață sănătos. Alimentația corectă este una variată, tocmai pentru că organismul are nevoie de o serie de vitamine și minerale pentru a funcționa optim, de grăsimi sănătoase, de fibre – iar acestea nu sunt înglobate în totalitate în niciun aliment minune.

 

Conform specialiștilor în nutriție, cantitatea de legume și fructe proaspete consumată zilnic trebuie să ajungă la 400 g. În cazul persoanelor care au probleme cu greutatea sau probleme de sănătate legate de glucoza din sânge, fructele vor fi consumate în cantități mai reduse.

 

În același timp, este important să se evite consumul alimentelor care au ”calorii goale” și nu oferă organismului micronutrienți. Astfel, o persoană cu un stil de viață sănătos va opta pentru acele alimente bogate în vitamine, fibre și minerale și va evita carnea procesată, excesul de carne roșie, alimentele prăjite în ulei, dar și pe cele rumenite pe grătar, înlocuindu-le cu preparate proaspete, gătite la abur, în cuptor sau fierte.

 

Cum îți asigură alimentele sănătatea

 

În vreme ce consumul excesiv de alimente care conțin zaharuri poate duce la apariția diabetului zaharat, a obezității și a afecțiunilor cardiovasculare, cele bogate în fibre, minerale și antioxidanți, așa cum sunt varza kale, spanacul, salata verde, rucola sau ceapa și usturoiul verde te vor ajuta să-ți reglezi nivelul de colesterol și, implicit, sănătatea cardiovasculară, să îți menții greutatea corporală și să metabolizezi corect hrana.

 

Alimentele care conțin grăsimi sănătoase, așa cum sunt fructele de avocado sau uleiul de cocos sunt foarte sățioase și contribuie la creșterea colesterolului bun, în timp ce te ajută să îți menții pielea frumoasă și părul sănătos. De asemenea, alimentele care conțin acizi grași Omega 3, așa cum sunt nucile, carnea de miel și cea de pește sau soia mențin sănătatea sistemului nervos, ajută la regenerarea celulelor și împiedică apariția unor boli precum cancerul.

 

Pentru sănătatea sistemului muscular, este important să consumi proteine. Acestea sunt prezente în carne și alte produse de origine animală, dar și în năut, fasole, linte și mazăre. Sistemul osos îți va mulțumi dacă te hrănești cu lactate.

 

Sursă foto: Shutterstock

 

 

Loading...