Citește și: 5 semne că organismul tău are un deficit de potasiu

Nu exagera cu mâncarea iarna– Dieta echilibrată e cea mai bună soluție pentru a ne proteja de ”supărările” provocate de anotimpul rece. Cele mai indicate sunt fructele și legumele de sezon, care trebuie să abunde în farfurie. Dezechilibrele termice apar mai greu dacă nu exagerezi cu mâncarea, mai ales cu carnea.

Consumă vinete și lactate– Consumul unor anumite alimente ar trebui să fie constant de-a lungul anului. Produsele derivate din grâu, mazăre, ciuperci, cartofi, ouă. Acestea trebuie mâncate cumpătat, astfel încât impactul asupra metabolismului și asupra producției de grăsimi, proteine, glucide fără a crea dezechilibre. Ideal să nu lipsească din meniu vinetele, roșiile și lactatele. Nu evita carnea de pui și nici cafeaua. Dar cu măsură!

Mielul, lintea, ghimbirul și piperul, esențiale– Ghimbirul și piperul sunt vasodilatatoare, acționând asupra sistemului vascular producând căldură. Piperul conține alcaloidul piperină, uleiuri esențiale care stimulează formarea salivei și a secreției de sucuri gastrice. Carnea de miel și lintea se digeră mai greu și organismul emană căldură ”arzându-le”.

Bea mult ceai, nu alcool

Alcoolul nu încălzește! E un mit fals– Mulți cred că pe timpul iernii, alcoolul încălzește organismul. Fals! alcoolul e într-adevăr un vasodilatator dar efectul său e efemer, nu acționează în mod corect asupra metabolismului provocându-i acestuia dezechilibre în procesarea zahărului.

Hidratarea e fundamentală– Aportul de lichide pe timpul iernii este fundamental. Deși iarna, consumul de apă scade simțitor, totuși trebuie minim doi litri de lichide pe zi. Ideal e consumul de ceai, mai ales cel de ghimbir.

Citește și: