Alimentația în sarcină. Ce să consumi când ești gravidă?

Alimentația în sarcină. Ce să consumi când ești gravidă?

Alimentația în sarcină este foarte importantă, nu doar pentru viitoarea mămică, dar și pentru făt. Este foarte ușor în sarcină să cazi pradă tentațiilor și mănânci multe alimente de tip fast food, carbohidrați, dulciuri etc. Aceste alimente nu sunt deloc benefice pentru dezvoltarea fătului.

Consumul unei diete echilibrate, care să conțină anumiți nutrienți deosebit de benefici pentru dezvoltarea fătului, este extrem de necesară în sarcină. Alimentația în sarcină ar trebui să aducă un aport important de substanțe nutritive precum fier, magneziu, vitamina A, potasiu, calciu, acid folic, cupru, iod sau acizi grași de tipul omega 3. 

Dacă vei consuma alimente cu un conținut ridicat din aceste substanțe nutritive, alimentația în sarcină va asigura o dezvoltare adecvată a fătului și o desfășurare liniștită a sarcinii. Iată câteva dintre cele mai indicate alimente pe care să le consumi în sarcină:

Avocado

Acest fruct este ideal pentru alimentația în sarcină, deoarece prezintă multiple beneficii pentru sănătate. Conținutul său de acid folic asigură dezvoltarea optimă a tubului neural (din care se dezvoltă sistemul osos, țesuturile conjuctive și nervii care formează coloana vertebrală și sistemul nervos) la făt. Vitamina C din avocado stimulează dezvoltarea unui sistem imunitar sănătos. Vitaminele din grupa B au multe roluri de la prevenirea grețurilor matinale la buna dezvoltare a țesuturilor din corpul fătului. Avocado este o sursă extraordinară de acizi grași sănătoși, utili pentru formarea adecvată a celulelor neuronale.

Morcovi

Vitamina A este un substanță nutritivă esențială pentru alimentația în sarcină. Aceasta contribuie la buna dezvoltare a pielii, ochilor, dinților și oaselor fătului. Morcovii conțin și o cantitate ridicată de vitamine C și B despre ale căror roluri importante am vorbit mai sus. Conținutul ridicat de fibre prevenind constipația care apare adesea pe perioada sarcinii.

Mango

Acest fruct constituie o sursă excelentă de potasiu, vitamina A și vitamina C. Acestea ajută la dezvoltarea adecvată a fătului. Unele gravide se pot confrunta cu hipertensiunea sau cu slăbirea imunității. Mango reglează tensiunea arterială și întărește sistemul imunitar. În plus, mango calmează stomacul și reduce grețurile matinale. Alimentația în sarcină ar trebui, prin urmare, să includă și acest fruct atât de sănătos.

Spanac

Spanacul conține numeroase substanțe nutritive, inclusiv calciu, vitamina A, vitamina C, fibre, fier și acid folic, precum și o multitudine de antioxidanți care pot proteja fătul de afecțiuni. Cantitatea ridicată de fier este foarte utilă în alimentația în sarcină, deoarece anemia este problemă des întâlnită în timpul sarcinii și imediat după naștere. În plus, fierul este un element necesar pentru formarea de globule roșii ale sângelui în cazul fătului.

Fulgi de ovăz

Ovăzul și alte tipuri de cereale au un conținut ridicat de minerale, cum ar fi fier și cupru, precum și foarte multe fibre. Fibrele trebuie să facă parte în mod obligatoriu din alimentația în sarcină. Acestea contribuie la reglarea tranzitului intestinal, reduc crampele musculare, senzația de greață și alte probleme gastrointestinale care afectează adesea gravidele.

Foto: Pixabay