Alimentația corectă după nașterea prin cezariană

Alimentația corectă după nașterea prin cezariană

Afli tot ce trebuie să știi despre alimentația corectă după nașterea prin cezariană. Sunt alimente recomandate pentru consum și alimente pe care ar trebui să le cam eviți.

Perioada de după nașterea prin cezariană este un moment dureros pentru mame din cauza epuizării psihice și fizice.

Acesta este momentul în care trebuie să mâncați sănătos atât pentru voi, cât și pentru copil, pe măsură ce începeți să alăptați.

În timp ce unii spun că poți mânca alimente solide după operație, unii spun că nu este așa.

Vă vom spune despre dieta ideală după nașterea prin cezariană și despre produsele alimentare pe care trebuie să le evitați în această fază.

Gravidele din București vor primi de la Primărie 2.000 de lei. Se dau bani și pentru fertilizare in vitro

Alimentația corectă după nașterea prin cezariană – de ce este importantă

Nutriția accelerează procesele de vindecare și îmbunătățește nivelul de energie după cezariană.

Continuați să consumați o dietă bine echilibrată care include proteine, vitamine, carbohidrați și fier, așa cum ați luat în timpul sarcinii.

Aportul caloric nu trebuie să depășească 1.800 Kcal pe zi. Un aport mai mare este recomandat femeilor care alăptează și care alăptează mai mult de un nou-născut, subponderal sau care desfășoară în mod regulat activitate fizică.

Asigurați-vă că solicitați sfatul medicului înainte de a planifica dieta post-cezariană.

Poate v-a sfătuit să evitați anumite alimente în timpul sarcinii, dar acum este posibil să fiți nevoite să le adăugați înapoi în listă pentru a vă recâștiga sănătatea și puterea.

Alimentația corectă după nașterea prin cezariană – dieta ideală

În plus față de nutriție, celelalte scopuri primare de a urma o dietă ideală după cezariană sunt pentru a permite:

– buna digestie

– tranzit intestinal ușor, fără nici o presiune asupra abdomenului

– susținerea procesului de vindecare

Copiii perfecți se vor naște curând! Manipularea genetică dezvoltă o rasă nouă

Iată elementele esențiale pe care trebuie să le includeți în dietă

1. Alimente ușor digerabile

Mamele noi acumulează exces de gaz după naștere, deci ar trebui să aveți grijă să nu mâncați alimente care provoacă gaz și constipație.

Evitați băuturile carbogazoase și alimentele prăjite, care produc gaze.

Consumați alimente bogate în fibre pentru a vă menține departe de constipație.

Sucurile calde pot fi digerate cu ușurință și sunt de asemenea nutritive. Brânza de vaci, supa și iaurtul sunt, de asemenea, bune.

Iaurtul poate restabili echilibrul bacterian după operația de cezariană.

Acizii grași din primroză și uleiul de semințe de in protejează de constipație. Evitați alimentele greu de digerat, cum ar fi pastele.

Puteți să vă reluați dieta normală atunci când nu mai simțiți durerea.

2. Proteine

Proteinele ajută la creșterea țesuturilor celulare noi și ajută la procesul de vindecare. Ele facilitează reparația țesuturilor și mențin puterea musculară după operație.

Puteți mânca pește, ouă, pui, produse lactate, carne, mazare, fasole uscată și nuci.

Aceste alimente sunt ușor de digerat, în special în timpul alăptării.

Peștii conțin acizi grași omega-3, iar ouăle oferă zinc, care este benefic pentru sănătatea ta. Puteți include, de asemenea, shake-uri de proteine.

7 alimente care te pot ajuta să slăbești în timp ce alăptezi

3. Vitamina C

Vitamina C accelerează procesul de recuperare și combate infecțiile. Natura antioxidantă a vitaminei C ajută organismul să repare țesutul.

Puteți include o mulțime de fructe și legume, cum ar fi portocalele, pepeni, papaya, căpșuni, grapefruit, cartofi dulci, roșii și broccoli.

Porția zilnică recomandată este de 1800 mg pentru femeile care alăptează și au vârsta între 14 și 18 ani și 2 000 mg pentru cele cu vârsta peste 19 ani.

4. Fier

Fierul este esențial pentru a menține concentrațiile de hemoglobină și pentru a recâștiga sângele pe care l-ați pierdut în timpul procesului de naștere. De asemenea, ajută la funcționarea sistemului imunitar.

Alimentele bogate în fier includ gălbenușul de ou, carnea roșie, stridiile, smochinele, ficatul de vită, fasolea uscată și fructele uscate.

Cu toate acestea, reduceți consumul de fier deoarece excesul de fier poate provoca constipație.

Alimentarea recomandată pentru fier este de 10 mg pe zi pentru femeile cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani și 9 mg pe zi pentru cele peste 19 ani.

5. Calciu

Calciul ajută la relaxarea mușchilor, întărește oasele și dinții, previne osteoporoza și ajută la coagularea sângelui.

Sursele bune de calciu sunt laptele, iaurtul, brânza, tofu, kale și spanacul.

Consumul zilnic recomandat de calciu pentru femeile care alăptează și au vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani și este de 1300 mg, pentru cele care depășesc 19 ani este de 1000 mg pe zi.

În timpul alăptării, la nou-născut se transferă 250 până la 350 mg de calciu.

Laptele nu este doar o sursă excelentă de calciu, ci promovează și producția de lapte.

Iaurtul vă alimentează organismul cu calciu și zinc.

6. Fibre

Fibrele atenuează constipația, care, altfel, cauzează o presiune excesivă asupra inciziilor și rănilor.

Sursele bogate de fibre sunt fructele și legumele crude, pe măsură ce acestea adaugă alimentația dumneavoastră.

Cele mai bune reguli de igienă pentru copii și importanța lor pentru sănătate

7. Fluide

Consumul de lichide este important pentru a scăpa de deshidratare și constipație. Hidratarea ajută la mișcarea netedă a intestinului și la recuperarea chirurgicală.

Consumați cel puțin opt până la zece pahare de apă în fiecare zi și includeți lichide cum ar fi laptele cu conținut scăzut de grăsimi, sucurile non-citrice (nealcoolizate), ceaiurile din plante, apa de nucă de cocos, supele.

Fluidele sunt, de asemenea, esențiale, mai ales când alăptați pe cel mic, deoarece alăptarea vă poate face să simțiți setea de multe ori.

De asemenea, lichide cum ar fi băuturile fortificate cu calciu, iaurtul cu conținut scăzut de grăsimi și laptele vă ajută la producția de lapte matern.

Tăiați produsele cu cofeină deoarece acestea pot intra în laptele matern, pot irita copilul și vă pot afecta somnul.

Alimentele de consumat în perioada de recuperare după nașterea prin cezariană:

1. Produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi

Laptele degresat, iaurtul cu conținut scăzut de grăsimi și brânza sunt surse excelente de proteine, calciu și vitaminele B și D, care sunt esențiale pentru mamele care alăptează.

Aveți nevoie de alimente bogate în calciu atât pentru tine cât și pentru bebelușul tău, deoarece laptele tău îl întărește.

Includeți trei cești sau cel puțin 500 ml de produse lactate în fiecare zi.

2. Cereale integrale

Pâinea prăjită cu cereale integrale, orezul brun, pastele de grâu vă oferă caloriile necesare și ajutați copilul să primească lapte nutritiv.

Îmbunătățește nivelul de energie și vă oferă nutrienții și vitaminele necesare.

Produsele îmbogățite cu cereale integrale conțin acid folic, fier și fibre, care sunt esențiale în faza de dezvoltare timpurie a copilului.

Pentru noile mame cu nopți nedormite care se trezesc iritate dimineața, un mic dejun cu cereale integrale este excelent.

De asemenea, puteți pregăti un mic dejun sănătos adăugând afine și lapte degresat într-o porție de fulgi de ovăz.

Sarcina la 45 de ani sau după – care sunt riscurile sarcinii la această vârstă

3. Fructe și legume

Citricele precum portocalele și afinele bogate în antioxidanți sunt bune pentru mamele care alăptează. Citricele contin vitamina C.

Legumele verzi cum ar fi broccoli, spanac, tărtăcuța, fasolea, frunze de schinduf și tulpină de lotus sunt surse excelente de vitamine A și C, de fier și de calciu dietetic.

Acestea conțin antioxidanți sănătoși pentru inimă și au calorii reduse. Sunt bune atât pentru mamă, cât și pentru copilul ei.

Fasolele de culoare neagră conține fier, care este esențial pentru mamele care alăptează. Ele sunt, de asemenea, o sursă de proteine ​​care nu sunt animale.

Ciupercile (proaspete și uscate), morcovul și datele roșii sunt alte opțiuni bune.

Ar trebui să consumați în fiecare zi trei porții de fructe și două porții de legume.

4. Ovăz

Ovăzul este o sursă bună de fier, calciu, proteine, carbohidrați și fibre.

Conținutul ridicat de fibre vă scutește de constipație. Le puteți mânca împreună cu lapte, fructe uscate sau nuci.

Puteți, de asemenea, să tăiați câteva fructe, cum ar fi mere, banane sau mango, și să le pui în ovăz.

5. Vitamine naturale

Legumele sunt esențiale în dieta noastră deoarece sunt surse bune de proteine.

În plus, ele sunt bogate în vitamine, minerale și fibre. Includeți linte și gram verde, deoarece sunt ușor de digerat și vă ajută să pierdeți greutatea în plus.

6. Turmeric

Includeți turmeric în mâncare deoarece conține vitamine B6, C, fibre, potasiu, mangan și magneziu.

Ajută la reducerea inflamației și la vindecarea rapidă a rănilor interne și externe.

Adăugați o jumătate linguriță de turmeric într-un pahar de lapte cald și beți-l în fiecare zi.

Contracepția după naștere – ce trebuie să știe o mămică

7. Migdale

Migdalele sunt surse bogate de carbohidrați, vitaminele B12 și E, fibre și minerale precum cuprul, calciul, zincul, potasiul și manganul.

Este unul dintre alimentele care trebuie să aibă un beneficiu atât pentru sănătatea voastră, cât și pentru frumusețe.

Migdalele pot fi luate sub orice formă.

8. Ajwain (semințe de carom)

Ajwain sau semințele de carom sunt o sursă bună de timol, care ajută la ameliorarea durerii cauzate de indigestie și gaze.

De asemenea, curăță uterul și eliberează durerea după naștere.

Timolul este antibacterian, antioxidant, antiseptic și antifungic. Puteți să-l includeți într-o varietate de feluri de mâncare, cum ar fi pâinea sau ca condiment.

De asemenea, puteți bea apă ajwain în fiecare zi. Uleiul aromatic de ajwain este eliberat în laptele matern și reglează digestia la copii.

9. Ghimbir și usturoi

Ghimbirul conține vitamine B6 și E, fibre, potasiu, magneziu, mangan și seleniu. Acționează ca o substanță antiinflamatoare.

Usturoiul ajută digestia și ajută la reducerea greutății după sarcină. Puteți adăuga puțină pastă de ghimbir-usturoi la alimente în timp ce gătiți.

10. Cereale ragi sau mandua

De asemenea, cunoscut sub numele de ragi sau mandua, este o sursă bună de fier și calciu. Noile mame necesită calciu pentru sănătatea oaselor.

Acesta poate fi inclus în dieta dumneavoastră ca o alternativă la lapte și alte produse lactate. Este excelentă pentru mamele alergice la produsele lactate.

11. Chimenul

Semințele de chimen ajută la producerea laptelui matern. Puteți adăuga niște semințe de chimen peste orice alimente.

Pulberea de semințe de chimen alb o adăugați într-un pahar de lapte cald. Beți acest lucru de două ori pe zi pentru a îmbunătăți producția de lapte matern.

12. Schinduf

Este o sursă excelentă de calciu, fier, minerale și vitamine. Este cunoscut pentru prevenirea durerilor articulare și a spatelui.

Poate fi adăugat la o varietate de feluri de mâncare, iar ceaiul de schinduf este bun pentru mamele care alăptează.

13. Semințe de susan alb și negru

Acestea sunt bogate în fier, calciu, cupru, fosfor și magneziu. Reglează în mod semnificativ mișcarea intestinului.

14. Asafoetida (hing)

Puteți adăuga o cantitate mică de hing la produsele alimentare.

Elimină flatulența și gazele și ajută la o digestie mai bună. Aceasta, prin urmare, tratează problemele gastro-intestinale care sunt frecvente după naștere.

Este recomandabil să discutați cu medicul înainte de a începe un regim de masă.

Uneori, poate sugera câteva vitamine sau suplimente de fier.

Alimentele de evitat după nașterea prin cezariană

Ar trebui să evitați toate alimentele grase și fast food deoarece activitatea fizică este scăzută după cezariană.

Evitați alimentele picante deoarece acestea pot duce la probleme gastrice. În plus, bebelușul va primi, de asemenea, aroma prin lapte.

Iată câteva tipuri de alimente pe care le puteți evita:

– Băuturile carbogazoase care pot provoca gaze și flatulență ar trebui evitate.

– Sucurile de citrice trebuie luate cu prudență. Puteți să le luați inițial în cantități mici și apoi să le măriți până la cantități moderate.

– Băuturile cu cofeină cum ar fi cafeaua și ceaiul trebuie incluse în cantități moderate datorită proprietăților lor diuretice.

Nașterea în apă. Riscuri și beneficii

Excesul de cofeină poate duce la probleme de creștere la copil

– Stați departe de alcool, deoarece vă poate afecta capacitatea de a produce lapte și poate duce la probleme de dezvoltare la copilul dumneavoastră.

– Ar trebui să introduceți treptat alimente care formează gaze, cum ar fi linte albe, fasole roșie, mazăre, fasole neagră, mazăre verde și altele.

– Evitați alte alimente care formează gaze, cum ar fi varza, conopida, broccoli, ceapa pentru primele 40 de zile.

– Nu mâncați alimentele prăjite deoarece acestea sunt greu de digerat, în special în primele zile după naștere. Ele pot cauza indigestie, arsuri si gaze.

– Nu mâncați orez timp de cel puțin trei până la patru zile după nașterea cezariană, mai ales dacă sunteți diabetică.

Zaharul ridicat din orez poate interfera cu cicatricile și poate prelungi procesul de vindecare.

Orezul brun este mai bun deoarece furnizează energie fără calorii suplimentare.

– Evitați alimentele și băuturile reci. Poți răci.

Urmați aceste sfaturi de bază pentru a vă asigura că obțineți cele mai bune rezultate

– Încercați să aveți cel puțin cinci până la șase mese mici în timpul zilei.

– Luați mesele la un interval de aproximativ două ore. În cazul în care vă simțiți foame mai devreme, gustați niște fructe

– Evitați să mâncați pe fugă. Ar putea fi dificil să aveți o masă relaxată în timp ce aveți un nou-născut în jur, dar puteți cere membrilor familiei să aibă grijă de copil în acest timp

– Cu un nou-născut, nu vei avea niciodată parte de suficient somn.

Deci, încercați să vă odihniți ori de câte ori este posibil. Somnul vă va ajuta corpul să se repare și să se vindece mai bine.

– Încercați să mâncați mai multe mese gătite acasă după cum puteți și să includeți o mulțime de ingrediente proaspete.

Acum știți importanța dietei după cezariană. Rețineți că o dietă hrănitoare vă poate ajuta să vă recuperați după operație, precum și să vă mențineți sănătoasă, la fel și bebelușul.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...