Alimentația care îți menține dinții sănătoși

Alimentația care îți menține dinții sănătoși

Dieta îți poate fi aliat de nădejde în prevenirea apariției cariilor. Iată ce merită să incluzi mai des în meniul tău pentru a avea dinții sănătoși.

De la prevenirea cariilor și a bolilor parodontale și până la împrospătarea respirației și albirea dinților, există o serie de alimente cu efecte benefice, care reprezintă o alegere bună pentru sănătatea dinților și a gingiilor.

Alimente bogate în calciu și fosfor

Consumul unor alimente bogate în calciu și fosfor sunt o necesitate dacă dorești să îți păstrezi dinții puternici și sănătoși. „Cele mai bune surse de calciu sunt iaurtul, brânza, fructele de mare, laptele, tofu, iar cele mai bogate surse de fosfor sunt semințele de dovleac, peștele, carnea roșie, ouăle. Nucile sunt pline de beneficii pentru dinți, fiind cunoscut faptul că sunt bogate în calciu și fosfor. La fel de benefice sunt și migdalele, nucile de Brazilia și caju, care ajută în lupta împotriva bacteriilor ce provoacă apariția cariilor dentare', explica doctorul Mihaela Dan, medic specialist ortodont.

Vitamina B

La fel de benefice sunt și verdețurile, pline de vitamine și minerale, având în același timp un aport scăzut de calorii. În plus, tot ce înseamnă frunze verzi, cum ar fi varza și spanacul, sunt un beneficiu și pentru sănătatea orală, ele fiind bogate în calciu, acid folic, vitamina B.

Vitamina C este și ea importantă pentru dantură datorită capacitatii sale de a întări vasele de sânge și de a reduce inflamația, ajutând astfel gingiile să rămână sănătoase. „Vitamina C are un rol important și în producerea de colagen, o proteină cheie indispensabilă în lupta împotriva bolii parodontale. În lipsa ei, gingiile devin sensibile în fața bacteriilor care cauzează boli parodontale. Pentru a asigura un aport optim de vitamina C sunt recomandate ardeiul gras, portocalele, kiwi, capșunele, broccoli sau varza creață', recomandă medicul de la Clinica Orto-Implant Expert.

Vitamina D ajută la absorbția calciului. Lumina soarelui favorizează sintetizarea vitaminei D la nivelul pielii, fiind de ajuns „o repriză de aproximativ 5-30 de minute de expunere la soare, cel puțin de două ori pe săptămână, pentru a obține necesarul din această vitamină. Din fericire și gălbenușurile de ou sau uleiul din ficat de cod reprezintă surse la fel de bune de vitamina D'.

Antioxidanții protejează gingiile și alte țesuturi în fața deteriorării celulelor și dezvoltării infecțiilor bacteriene. Cele mai bune surse de antioxidanți sunt merele, fructele de pădure, strugurii, stafidele, dar și nucile sau fasolea.

Polifenolii din ceaiul verde sau negru, reduc bacteriile din cavitatea bucală. Ceaiul, de asemenea, tinde să fie bogat în fluorură, despre care se știe că este necesară pentru a avea dinți sănătoși.

Probioticele, cunoscute și drept „bacterii bune', pot ajuta la diminuarea plăcii bacteriene și menținerea gingiilor sănătoase.

Nu uita de regulile de bază în îngrijirea dinților

Chiar și după ce mănânci cele mai sănătoase alimente din această lista este mereu recomandat să îți cureți dantura de resturi alimentare, de zaharuri și de acizi care atacă smalțul dinților.

 

Credit foto: Shutterstock