Piaţa de larg consum a fost invadată de produse care mai de care mai atrăgătoare, mai ales dacă ne referim la cele care promit o siluetă de vis. Să punem în balanţă avantajele şi dezavantajele acestora.

Dulciurile – Îngheţata, ciocolata sau bomboanele dietetice sunt la mare căutare.

Avantaje: Au valoare calorică redusă, nu ridică colesterolul, dar sunt indicate numai dulciurile pe bază de fructoză. Aceasta provine din sursă naturală (fructe, miere).

Dezavantaje: Unii îndulcitori, mai ales aspartamul, sunt asociaţi cu apariţia unor boli grave, ca diabetul, obezitatea sau cancerul.

Sucurile dietetice – Sunt consumate în cantităţi mari, deşi beneficiile nu prea există.

Avantaje: Prezintă avantaje doar în cazul în care nu conţin aspartam sau alte substanţe nocive pentru organism. Fi atentă la etichetă, ori de câte ori îl cumperi.

Dezavantaje: Nu au niciun fel de valoare nutritivă şi conţin diverşi aditivi (cunoscuţi sub denumirea de „E“-uri), ce contribuie la formarea depozitelor de grăsime.

Produsele lactate – Iaurtul, laptele degresat şi brânza dietetică sunt nelipsite din meniul multora.

Avantaje: Au conţinut scăzut de calorii şi cele fără aditivi sunt chiar indicate.

Dezavantaje: Produsele cu un conţinut foarte mic de grăsime pot avea mai multe E-uri, ce le păstrează valabilitatea pe o durată mai lungă. Sunt recomandate produsele cu termen mai scurt, pentru a fi proaspete şi cu mai puţini aditivi.

Cerealele – Reprezintă una dintre cele mai frecvente alegeri pentru micul dejun.

Avantaje: Sunt sănătoase şi conferă energie pentru întreaga zi. Alege cerealele integrale din grâu, ovăz şi secară.
Dezavantaje: Dacă conţin mai mult de 8 gr de zahăr/porţie, nu ajută la slăbit ci, din contră, favorizează depunerea kilogramelor.

Prea puține grăsimi implică riscuri pentru sănătate

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

„Produsele fără grăsime au valoare calorică mai redusă, însă dezavantajul este că o dietă necontrolată cu un conţinut prea redus de grăsimi poate pune în pericol sănătatea. Acestea în special cele de origine vegetală, sunt absolut necesare pentru o bună funcţionare a organismului. În general, alimentele de acest tip sunt recomandate obezilor şi celor cu boli de nutriţie, dar vizita la un specialist este cea mai recomandată”. (Dr. Şerban Damian, Nutriţionist sportiv acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit, www.superfit.ro).

Credit foto: Flickr.com