Alcoolul implică riscuri și multe calorii

Alcoolul implică riscuri și multe calorii

Atât medicii cât şi nutriţioniştii subliniază că alcoolul consumat fără o atenție sporită dăuneză sănătăţii, dar poate dăuna în aceeași măsură și greutăţii.

 

Este unul dintre acele răsfăţuri recomandate să fie consumate rar şi în cantităţi mici. Alcoolul, în afara efectului ameţitor pe care îl are asupra organismului, contribuie și la acumularea kilogramelor în plus. Motivul? Băuturile alcoolice pot fi sunt obţinute prin fermentarea zaharurilor naturale din sucurile de fructe sau din cereale sau prin distilarea acestor băuturi fermentate.

Alcoolul are putere calorică mai mare decât a zahărului, iar băuturile alcoolice cu cât sunt mai tari, cu atât au mai multe calorii. De exemplu, cocktailurile se prepară din alcool combinat cu suc de fructe, aşa că sunt foarte bogate în zaharuri şi implicit conţin multe calorii. În plus, dacă bei pe stomacul gol, alcoolul îţi va da senzaţia de foame, pentru că are efect hipoglicemiant şi contribuie la cresterea apetitului.

Stochează grăsimile

În urma consumului de alcool, glucoza şi acizii graşi încep să se stocheze şi creşte nivelul de grăsimi în sange. Iar dacă în acest timp combini vinul alb sau berea cu alimente precum brânză, caşcaval, biscuiţi, sticsuri sau alune și devine o obișnuință formele tale vor lua proporţii. Gândeşte-te că în numai câteva minute poţi ajunge să depăşeşti o mie de calorii, doar din câteva pahare de vin sau de bere, asociate cu o gustare formată din chipsuri, alune sau diverse alte produse de acest fel.

Să nu uităm de pericolele exceselor!

Din punct de vedere biologic, alcoolul nu este indispensabil organismului. Dacă, însă, ţi-e poftă din când în când, alege o băutură care conţine mai puţin alcool şi zahăr.

'E frumos să servim puţină licoare bahică sau să savurăm aroma unei alte băuturi bune, însă trebuie să nu uităm de pericolele exceselor. De la starea de rău și până la acumularea de kilograme, consumul necontrolat de alcool are același efect asupra organismului indiferent de perioada anului. Celulele hepatice nu fac diferența între o zi obișnuită și una de sărbătoare. Limitați-vă deci la două, trei pahare de vin de bună calitate, la ocazii, și eventual unul, două pahare mici de tărie, produsă din materie primă naturală.' declară dr. Şerban Damian, nutriționist sportiv acreditat CIO.

Valori calorice aproximative pentru 100 ml alcool: vin alb demi-dulce 70 kcal, vin alb demi-sec 78 kcal, vin alb sec 73 kcal, vin roşu demi-dulce 98 kcal, vin roşu demi-sec 83kcal, vin roşu dulce 106 kcal, vin roşu sec 75 kcal, vodca 231 kcal, lichior 348 kcal, rom 245 kcal, gin tonic 200 kcal, țuică 250 kcal, șampanie 162 kcal, whiskey 251 kcal.

 

Credit foto: 123rf.com