Ai peste 50 de ani? Iată cum să previi problemele digestive

Ai peste 50 de ani? Iată cum să previi problemele digestive

Una dintre cele mai frecvente probleme la persoanele peste 50 de ani o reprezintă tulburările de tranzit intestinal, în special constipația. Odată cu vârsta, apar mai mulți factori care  favorizează problemele digestive. Încetinirea peristaltismului (contracțiile musculaturii tubului digestiv) face ca bolul fecal să se deplaseze mai lent prin colon. În plus, pacienții vârstnici sunt adesea sub tratament, iar unele medicamente pot favoriza apariția constipației (de exemplu, unele antihipertensive).

Procesul de digestie nu mai este la fel de eficient ca în urmă cu câțiva ani, ceea ce duce la apariția crampelor abdominale, a arsurilor la stomac. În cazuri mai severe, apar tulburări grave precum gastrita sau ulcerul.

Citește și: Cum să te simți bine de sărbători

Pentru a întâria cât mai mult apariția afecțiunilor digestive  menționate mai sus, e nevoie să urmați anumite sfaturi. Iată care sunt acestea:

Verificați-vă medicația curentă. Poate fi o cauza în apariția unora dintre aceste probleme digestive. Este bine să discutați cu medicul specialist care vi le-a prescris.
Nu leneviți pe canapea. Rămâneți activi, faceți cel puțin 30 de minute de exerciții fizice ușoare timp de cinci zile pe săptămână. Sportul va ajută să preveniți depresia, constipația și scade riscul afecțiunilor cardiovasculare. Mersul pe jos într-un pas mai alert sau mersul pe bicicletă  ajută mult, prelungesc viața.

 Hidratarea și mișcarea, esențiale pentru o viață bună

Beți suficiente lichide! Încercați să consumați cât mai multe lichide în cursul zilei, mai ales dacă urmați și tratament diuretic. Atunci când este cazul și numai la recomandarea specialistului urmați tratamentul prescris pentru ameliorarea digestiei (suplimente cu enzime pancreatice sau medicamente de stimulare a peristaltismului).
Încercați să vă mențineți greutatea! Astfel, veți preveni boli ca diabetul zaharat, boli cardiovasculare și hipertensiunea arterială. Limitați consumul de grăsimi animale, alimente procesate, prăjite și dulciuri. Indicat este să fiți atente la mărimea porțiilor, în primul rând!
Consumați mai multe fibre! Alimentele precum tărâțele de grâu, de ovăz, fulgii de porumb, legumele, fructele previn constipația și ameliorează simptomele la pacienții cu diverticuloza. Fibrele sunt bogate în nutrienți și sărace în grăsimi. Ar fi bine să le introduceți în dietă zilnică.
Verificați-vă periodic sănătatea prin controale medicale regulate! Comunicați-i medicului orice simptom supărător. Nu treceți nimic cu vederea și nu tratați după ureche.

Citește și: