Ai mâncat prea multă sare? Iată cum rezolvi problema

ai grija cata sare pui in mancare

Ai mâncat prea sărat la cină și te simți ciudat? Există câteva soluții pentru a repara ”răul” și a reduce efectele sării asupra sănătății. Ingerarea unei cantitiăți prea mari poate duce în doar câteva minute la o creștere a pulsului, la balonare și efectiv umflare a organismului. Mai mult, dacă este ingerată prea multă sare la cină, apare insomnia. Dar iată câteva sfaturi de urmat în cazul acestei neplăceri. 

Citește și: Uleiul de pește și beneficiile sale – 10 motive pentru care să-l consume familia ta

O doză normale de sare înseamnă 2300 mg pe zi. Orice depășește această cantitate constant înseamnă boală sigură. 95% din cantitatea ingerată zilnic este absorbită de organism și exagerarea duce la hipertensiune arterială, agtac vascular cerebral și infarct.

Evită mâncărurile semipreparate sau pe cele uscate, deshidratate, ambalate la plic. Sunt moarte curată!

Bea multă apă zilnic. Mai multă apă ajută la eliminarea sării din rinichi, diluând-o. Hidratarea te ajută să nu te mai simți atât de umflată.

Bea multă apă ca să diluezi sarea din organism

Fă sport după ce ai ingerat mai multă sare decât trebuie. Spre exemplu, după masă, la vreo jumătate de oră, aleargă pe bandă sau măcar mergi în ritm alert câțiva kilometri. O parte din sare va fi eliminată prin transpirație. Ai grijă să rămâi hidratată în acest timp.

Mănâncă o banană. Potasiul din acest fruct contracarează sodiul. Pe lângă ele, sunt și legume care absorb bine sarea: fasolea, legumele cu frunze comestibile dar și cartofii. Atenție! Cele care au probleme cu rinichii nu trebuie să exagereze nici cu sarea nici cu potasiul.

Consultă medicul dacă ești în categoria de risc. Unele persoane au din naștere o sensibilitate crescută la sărat. Se consideră din categoria de risc, femeile care au trecut de 51 de ani. De asemenea, dacă ai hipertensiune arterială sau din când în când puseuri de tensiune, cere sfatul medicului înainte de a mânca sărat.

Citește și:

Loading...